En smakebit på søndag: Änglavakter – Kristina Ohlsson

Smakebit på söndagVädret är grått och trist. Inne i huset lyser dock flitens låga klart. Tyvärr är det inte jag som är den flitiga idag men min kära make gör ett vidunderligt jobb för att stöka undan i renoveringskaoset. Vi har nu ett fungerande badrum, en tvättstuga och ett något mindre dammigt hem än för någon vecka sedan. Trots att jag är fruktansvärt less på att renovera kommer jag ändå på mig själv med att planera nästa projekt. Drömma kan man ju alltid göra!

Att dela en smakbit kostar ju varken pengar eller dammar ner mitt hus så dagens kommer från ÄNGLAVAKTER av Kristina Ohlsson. Det är den tredje boken i serien om Fredrika Bergman och hennes kollegor. I början av boken har man hittat en styckad kvinnokropp och jakten på mördaren ska just börja. Smakbiten kommer från sidan 34 i pocketutgåvan.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

ÄnglavakterDen fuktiga jorden och plasten hade gjort sitt för att bevara kroppen men av fotona att döma var det svårt att föreställa sig hur den sett ut medan kvinnan levt. Hade hon varit tjock eller smal? Rakryggad eller en sådan som alltid drog upp axlarna lite för långt och därför gav ett kuvat intryck?

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Änglavakter – Kristina Ohlsson

  1. Ewelina maj 3, 2015 / 12:31 e m

    Jag har inte läst något av Kristina Ohlsson, men jag har lånat hem Lotus Blues av henne som jag har tänkt läsa. Tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 12:32 e m

      De är helt ok böcker, varken bäst eller sämst. Tänkte läsa klart den här serien innan jag börjar med Blues-böckerna. 🙂

  2. Åsa C maj 3, 2015 / 12:50 e m

    Tack för smakbiten! Har inte läst något av Kristina Ohlsson, men böckerna uppmärksammas ju ofta på bloggar, så man blir ju lite nyfiken… 😉

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 1:09 e m

      Gillar du svenska deckare så gillar du förmodligen även Ohlssons böcker. 🙂

  3. Marie Eggimann maj 3, 2015 / 1:31 e m

    Ja hon är en riktigt bra deckarförfattare och den här serien gillade jag.

  4. Lottens Bokblogg maj 3, 2015 / 2:15 e m

    Tack för smakbiten. Jag gillar alla hennes böcker mycket 🙂

  5. Elsa maj 3, 2015 / 2:28 e m

    Jag har bara läst första boken om Fredrika Bergman, men är sugen på att läsa fler.tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 3:19 e m

      Jag har kommit en bit i boken nu och jag tror nästan det kan vara den bästa hittills. 🙂

  6. Monika maj 3, 2015 / 2:46 e m

    Jag gillar verkligen allt jag läst av Kristina Ohlsson 🙂

  7. Robert W maj 3, 2015 / 4:18 e m

    Har läst någon annan bok av Kristina O och gillade den, så den här kan säkert vara något.

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 4:21 e m

      Den rekommenderas om du vill ha snabbläst spänning på svenska.

  8. Eva Trillian maj 3, 2015 / 4:24 e m

    Svenska deckare är inte min grej 🙂 Men det är ju skönt att få det bekräftat så här i smådoser då och då 😉 Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 4:35 e m

      Blev nyfiken på vad som bekräftade dina åsikter i smakbiten. 🙂 Jag är själv inte överförtjust i svenska deckare men den här är ändå så mycket bättre än de flesta andra. 🙂

  9. Helena, MsHisingen maj 3, 2015 / 6:00 e m

    Tror inte jag har läst något om Fredrika, men namnet Kristina Ohlson klingar väldigt bekant… Undrar vad som blivit fel 🙂

    • ladywindermere83 maj 3, 2015 / 7:15 e m

      Fredrika Bergman, Alex Recht med flera. Kanske har du läst någon av hennes barnböcker?

  10. bokdamen maj 3, 2015 / 6:56 e m

    Tack för smakbiten! Jag har läst Tusenskönor av Kristina Ohlsson, den var helt ok, men det kändes lite som att läsupplevelsen kunde ha blivit bättre om jag börjat med första boken. Får kanske ta och börja från början någon gång…. 😉

  11. A ROOM OF MY OWN maj 3, 2015 / 7:53 e m

    har läst någon annan titel av Kristina Ohlsson som jag tyckte om. tack för smakebiten!

  12. C.R.M. Nilsson maj 3, 2015 / 9:27 e m

    Kristina Ohlsson är jag lite nyfiken på 🙂 Tack för smakbiten!

  13. ciciliehn maj 3, 2015 / 11:54 e m

    Takk for smakebiten 🙂

  14. anette maj 4, 2015 / 8:50 f m

    Takk for smakebiten 🙂

Kommentera

