The Glam Guide – Fleur de Force

The Glam GuideFrån Goodreads: Fleur De Force started making YouTube videos in 2009 out of a passion for everything beauty and fashion related. What began as a fun hobby quickly turned into something much bigger, and she’s spent the past five years seeking out the best products, top tips and easiest ways for us all to look and feel more fabulous. In The Glam Guide she shares all of her secrets and discoveries so whether you’re looking for makeup tips, wardrobe cheats, first-date pointers or healthy lifestyle motivation, this is the book for you.

Min absoluta favoritvloggare på YouTube är Fleur De Force. Jag tycker hon har fötterna på jorden och hon verkar vara sig själv framför kameran. Nu har hon, precis som alla andra YouTubers, skrivit en bok. Det är inte en skönlitterär bok utan en instruktionsbok till make up, hårvård, träning, relationer och mode.

Jag har följt Fleur via hennes vloggar under tiden hon skrev boken så jag tror inte att hon har fått hjälp av någon spökskrivare. Många av tipsen känner man igen från hennes kanal men repetition är ju alltid bra om man vill komma ihåg något. Nivån i boken är ganska så basic. Det är en perfekt bok för unga som inte har så stor koll på vad man ska använda när man sminkar sig eller hur man ska klä sig för att se mest chic ut.

Mitt favoritkapitel är det som handlar om resor. Här samlar Fleur många bra tips och råd som mest har att göra med långa flygresor och hur man ska tänka när man packar. Mysiga sockor och en stor sjal att krypa ner under på planet är en bra idé som jag ska till mig när jag ska ut och resa nästa gång.

Kika gärna in på Fleurs kanal om ni vill veta mer om henne och hennes familj. Hon har tre söta hundar, några katter och en väldigt humoristisk make, Mike. Trevligt tidsfördriv om du frågar mig.

Rekommenderas för: Makeupintresserade, YouTubeälskare eller den som vill fördjupa sig i lite tjejiga ämnen.

4/5 Kajsa Ankor
Betyg 4

Kommentera

