Liebster Award

Jag har blivit nominerad av snälla Nelly på Nellons bokblogg. Tack!
Liebster Award
RULES
Link back to the person that nominated you
Answer the questions given by the nominator
Nominate 11 other bloggers with less than 200 followers
Create 11 questions for the nominees
Notify all nominees via social media/blogs
Jag väljer dock att inte tagga några nya för jag tror att de flesta redan gjort den. 

1. Vilken är din absoluta favoritbok?
Det här är nog världens svåraste fråga att svara på. Tänk om den bok jag inte väljer blir ledsen!? Jag brukar vanligtvis svara Anna Karenina av Leo Tolstoj. Det var längesen jag läste den men jag blev så tagen av handlingen att den fick en speciell plats i mitt hjärta. En annan bok som hade samma inverkan på mig var första Harry Potter-boken, Harry Potter and the Philosphers Stone av J.K. Rowling. Så någon av dessa två böcker är min favorit…

2. Om du fick leva i en bok, vilken skulle du då välja?
En guidebok till Orlando, Florida… Eller Harry Potters värld efter epilogen. Jag är nämligen inte överförtjust i Lord Voldemort.

3. Vilken filmatisering av en bok är den bästa du har sett och varför?
Det börjar bli lite tjatigt nu men jag måste svara Harry Potter på den här frågan också. Filmserien fångar allt det där som jag älskade med böckerna. Karaktärerna, magin, miljöerna och elakingarna. Och intromusiken ger mig gåshud varje gång!

4. Om du hade en superkraft, vilken skulle du då välja?
Odödlighet. Då skulle jag hinna läsa hur mycket böcker som helst.

5. Var gillar du bäst att läsa någonstans?
I en solstol i skuggan med fötterna i solen.

6. Marry, kiss or kill – Jace (The Mortal Instruments), Etienne St. Clair (Anna and the French Kiss) och Harry Potter?
Marry: Etienne St. Clair – Har ännu inte läst boken så vet inte riktigt vem jag gifter mig med men vem kan motstå detta namn? Tänk er: Kajsa St. Clair…
Kiss: Harry Potter – Mest för att ha något att berätta för barnbarnen.
Kill: Jace – Jag klarar inte av människan.

7. Litterär pojkvän?
Jag hade verkligen inget bra svar på den här frågan så jag letade upp första bästa quiz för att få reda på sanningen. Enligt detta quiz, som jag förlitar mig helt på, är min litterära pojkvän Ron Weasly.

8.Vilken bok längtar du allra mest efter att köpa hem just nu?
Fairest av Marissa Meyer. Jag är sugen på att läsa om Levana och se om det kanske finns några förmildrande omständigheter till hennes elaka beteende.

9. Zombies eller varulvar?
Inget av det. Jag undviker böcker, filmer och tv-serier om både zombies och varulvar.

10. Favoritblogg just för tillfället?
Just nu läser jag allt som skrivs av Anna på Fantastiska Berättelser.

11. Brukar du äta eller dricka något samtidigt som du läser? I så fall vad?
Det händer väldigt sällan. Jag brukar ha vattenflaskor runt om i huset så det finns alltid nära till hands var jag nu väljer att sitta läsa. Äter gör jag i princip aldrig samtidigt som jag läser.
2 reaktioner på ”Liebster Award

Kommentera

