En smakebit på søndag: The Throne of Fire – RIck Riordan

Smakebit på söndagÄnnu en vecka med minimal uppdatering på bloggen. Jag ber om ursäkt för att jag inte varit närvarande men ibland så måste man prioritera andra saker. Helgen tillbringas några mil längre norrut. Mannen spelar fotbollscup i Umeå och eftersom jag är den eminenta fotbollsfru som jag är *hosthost* så följer jag givetvis med på varje match. Heja Björna!

Men först dags för en smakbit. Dagens smakbit kommer från THE THRONE OF FIRE som är den andra delen i serien THE KANE CHRONICLES. Det är fortsättningen på den spännande historien om Kane och hans syster Sadie som tampas med den egyptiska mytologins alla vidunder. Spännande? Ja, men först och främst väldigt humoristiskt. Jag ser verkligen fram emot hans serie om den nordiska mytologin. Smakbiten kommer från sidan 2 i den amerikanska, inbundna utgåvan och handlar om barnens senaste lilla påhitt för att rädda världen. Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

throne of fireThe job was supposed to be simple: sneak into the Brooklyn Museum, borrow a particular Egyptian artifact, and leave without getting caught. No, it wasn’t robbery. We would have returned the artifact eventually. But I guess we did look suspicious: four kids in black ninja clothes on the roof of the museum. Oh, and a baboon, also dressed lika a ninja. Definitely suspicious.

30 reaktioner på ”En smakebit på søndag: The Throne of Fire – RIck Riordan

  1. Jag är lite sugen på att läsa något av Riordan, men har inte gjort den än 🙂 En av hans böcker har ju nyligen översatts till svenska så kanske ska läsa den. Trevlig söndag!

    1. Hela serien om Percy Jackson finns på svenska. Den första boken i den här serien, Den röda pyramiden, finns. Sen tror jag att böckerna om Hjältarna på Olympus börjar komma på svenska också. Så det finns lite att välja på. Böckerna rekommenderas varmt. De är snabblästa men väldigt underhållande. 🙂 Trevlig söndag till dig också!

  2. Tack för smakbiten! Känner till författaren, populär på bibblan, men jag har inte läst något själv ännu. Men lockande smakbit så det kanske kan bli av framöver 😉

Kommentera

