Taggar 2015 #5: En bokbloggares hemliga liv

Hittade den här enkäten hos Zelly. Passar bra efter att fortfarande lida av sviterna efter en hemsk influensa vilket lett till minimalt bloggande de senaste veckorna.

1. Hur länge har du bokbloggat?
Jag började blogga den 13 juli 2012. Jag hade som så många andra en vanlig blogg innan jag startade min bokblogg. Men intresset var inte tillräckligt stort från min sida att hålla igång den så det blev endast ett fåtal inlägg. Men när jag kom på tanken att bara skriva om litteratur och böcker så blev det genast mycket roligare.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Just nu har jag inga planer på att sluta. Men känner jag någonsin att bokbloggandet är ett måste så har jag lovat mig själv att sluta.

3. Vad är det bästa med att vara bokbloggare?
Att få dela med sig av sina åsikter och tankar om världens bästa sak – boken!

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Jag kan ibland bli lite stressad av alla böcker jag skulle vilja läsa och skriva om på bloggen. Sen är det lite trist att inte bli taggad i de taggar som ”alla” blivit taggad i… 😉

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nej, det brukar inte vara speciellt svårt.

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Flera! Jag uppskattar bloggare som tar tag och ordnar olika event, t ex läs-a-lots eller bokbyten.

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Har inte riktigt funderat i de banorna men det hade säkert varit trevligt med vem som helst. Vet inte riktigt vilket upplägg man skulle ha, dock.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T.ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m?
Jag bloggar i princip alltid på helgen, skriver flera inlägg och tidsinställer dem så de publiceras under veckan. Under veckorna har jag alldeles för mycket att göra och är så trött på kvällarna att jag knappt orkar läsa andras bloggar. Och jag har alltid kläder på mig.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Jag tycker det är lättare att skriva om en bok som jag inte gillade än en som jag älskade. Böcker som hamnar i mitten är inte heller speciellt lätta att recensera.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Bokbloggsvärlden är internets svar på Kanada. Alla är snälla, kommentarer är aldrig otrevliga och nivån på diskussioner ligger alltid på en bra nivå. Personangrepp eller liknande som man kan se andra som använder internet som forum har jag nog aldrig stött på som bokbloggare.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag taggar alla så har jag inte glömt någon.

2 reaktioner på ”Taggar 2015 #5: En bokbloggares hemliga liv

Kommentera

