Svar på bokbytarfrågor

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Jag skulle vilja kalla mig själv för allätare. Men det jag vanligtvis håller mig ifrån är romance-böcker.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Stephen King och Agatha Christie. Det är ingen mening att skicka några böcker av dessa författare då jag i princip har alla.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? Jag föredrar att läsa på engelska om det inte är böcker av svenska författare.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Om jag slipper så är jag lycklig. Det går alldeles för långsamt för min smak.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Stephen King, Agatha Christie, Dean Koontz, Kerstin Ekman mfl.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Vet inte om internet är tillräckligt stort för det.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Jag läser för att få en blandning av allt. Att få uppleva en ny värld bara genom att slå upp en bok, att lära känna nya människor genom att påbörja ett kapitel eller få ett nytt synsätt på verkligheten. Det är därför jag läser.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Ja, romance. Om boken skulle kunna vara skriven av Simona Ahnstedt så är det ingenting för mig. Dessutom har jag svårt för böcker av Denise Rudberg.

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Jag är öppen för alla nya bekantskaper vad gäller författare eller genre.

* Vad gör du helst på fritiden? Läser: duh!

* Samlar du på något?  Böcker: duh!

* Favoritfärg? Svart, trots att det rent fysiskt är avsaknandet av färg.

* Tv-serier som du uppskattar? Game of thrones. Big Bang Theory, Modern family. Dessutom

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Thriller, mystery, adventure och horror.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? Jag tror jag är på väg in i en period av te, men jag är ganska kräsen. Inget fruktigt eller för kryddigt.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Skumgodis och choklad. Helst i kombination med varandra.

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket? Politisk propaganda, religiösa attribut eller en bok jag redan har.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket? En bok jag inte har, samt svaret på godisfrågan.

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Katt

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? Alldeles för många.

* Vilka böcker har du olästa i bokhyllan? Som du ogärna vill få dubbelt av…      Alldeles för många.                                                              

4 thoughts on “Svar på bokbytarfrågor

  1. Boklusen mars 22, 2015 / 4:33 e m

    Roligt att läsa din lista! Den kommer säkert att uppskattas av din bokvän!

  2. Anonym bokvän mars 27, 2015 / 12:52 e m

    Lite frågor:

    Vill du helst ha nyutkommet eller äldre pocketversioner?

    Har du något emot begagnade böcker (i fint skick såklart)?

    Kan du kanske lista ca fem favoritböcker och fem du inte gillade? Så får jag kanske ett litet hum om vad jag ska plocka ihop…

    • ladywindermere83 mars 30, 2015 / 2:07 e m

      Hej!

      Beklagar det sena svaret. Jag har haft en besvärlig influensa i 10 dagar och mår fortfarande inte riktigt bra. 🙂 Jag föredrar nog något nyutkommet, har rejält med ”gamla” böcker hemma. Tror att huvudboken ska vara obegagnad enligt reglerna, i övrigt har jag inget emot begagnade böcker. Fem bra böcker och fem dåliga böcker – kika på min betygslista. Där finns alla mina favoriter och de som jag inte gillade alls. 🙂

Kommentera

