Taggar 2015 #4: Boktitelsvar

Hittade den här taggen för ganska längesen hos Café ABC. Det var ett roligt sätt att svara på frågorna så jag tänkte låna den. Den går alltså ut på att svara på frågorna med en boktitel.

Är du man eller kvinna? Gone Girl (Gillian Flynn) – inte så mycket att orda om egentligen.

Beskriv dig själv: Vattenänglar (Mons Kallentoft) – jag älskar vatten.

Hur mår du? En drink före kriget (Dennis Lehane) – handsprit är väldigt viktigt i mitt yrke.

Beskriv stället du bor på: Händelser vid vatten (Kerstin Ekman) – vi bor ett stenkast från vattnet och det är verkligen paradiset.

Vart skulle du vilja resa? Upptakt Paris (Robert Ludlum) – har bara varit där en gång och skulle gärna åka tillbaka.

Beskriv din bästa vän: De dödligas förförare (Anne Rice) – jag är så lyckligt lottad att min make även är som en bästa vän för mig. Och jag är ju dödlig.

Vilken är din favoritfärg? Svart is (Michael Connelly) – svart är snyggt!

Hurdant väder är det just nu? Vintervålnader (Kate Mosse) – februari i Norrland är lika med vinter. Dock en mycket mild sådan.

Vilken är din favoritårstid? Höstoffer (Mons Kallentoft) – frisk luft, vackra färger och min födelsedag.

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Tre män på velociped (Jerome K. Jerome) – varför inte?

Vad betyder livet för dig? Snart är jag borta (Hanna Jedvik) – vi ska alla den vägen vandra.

Hurdant är ditt parförhållande? Vänner för livet (Per Hagman) – puss puss.

Vad är du rädd för? Along Came a Spider (James Patterson) – men jag diskriminerar inte. Jag hatar alla insekter.

Dagens aforism: And the Mountains Echoed (Khaled Hosseini) – vacker titel på en bra bok.

Vilket råd skulle du vilja ge? Döda talar inte (Ann Cleeves) –  inte vad jag hört i alla fall.

Hur skulle du vilja dö? I djävulens tjänst (Sebastian Faulks) – vet inte riktigt hur jag tänkte här…

Ditt motto: Anybody Out There? (Marian Keyes) – jag gillar inte att vara ensam…

sammanställning

Kommentera

