En smakebit på søndag: The Scorch Trials – James Dashner

Smakebit på söndagÄnnu en helg är snart till ända. Just nu är huset en enda stor dammtuss. Under veckorna är här fullt av hantverkare, allt från målare till elektriker. Men fint kommer det nog att bli. Hoppas jag.

Just nu pågår Läs-OS-a-Lot för fullt. Jag var ambitiös och deltog i de första deltävlingarna (#1 & #2) men har inte riktigt haft tid för några fler. Får se om jag tar igen mig i uppsamlingsheatet. I vilket fall som helst så läser jag bara hyllvärmare i februari. Och den bok som jag håller på med just nu är THE SCORCH TRIALS av James Dashner.

Det är uppföljaren till THE MAZE RUNNER och handlar om nästa prövning som de stackars ungdomarna måste ta sig igenom. Det är svettigt, tufft och livsfarligt. Och spännande. Att läsa om i varje fall.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

The Scorch TrialsHe’d barely said the last word when the whispering voice whooshed through the air again, this time laced with and almost childish hatred. ”You’re all dead. You’re all going to be sliced. Dead and sliced.”

 

28 thoughts on “En smakebit på søndag: The Scorch Trials – James Dashner

  1. Monika februari 15, 2015 / 3:22 e m

    The maze runner har jag ju hört talas om, men denna uppföljare har gått mig spårlöst förbi 🙂

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 3:25 e m

      Är en trilogi plus en ”före”-bok (The Death Cure och The Kill Order).

  2. Ewelina februari 15, 2015 / 3:39 e m

    Jag har tänkt läsa denna serie, men det har inte blivit av än. Tack för smakebiten!

  3. Pirjo Saloniemi februari 15, 2015 / 3:40 e m

    Känner inte till de här alls, förutom att jag sett Maze Runner på många bloggar. Tack för smakbiten!

  4. Mandelhjärta februari 15, 2015 / 4:13 e m

    Helt okända böcker för mig. Tack för smakbiten!
    Fortsatt trevlig söndag! 🙂

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 4:25 e m

      Maze Runner gick även som film för ett tag sen. Spännande den också. 🙂

  5. Åsa C februari 15, 2015 / 4:45 e m

    Känner inte till böckerna. Tack för den småruggiga smakbiten. 🙂

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 4:49 e m

      Tror den heter på I dödens labyrint på svenska. 🙂 Varsågod!

  6. Eva Trillian februari 15, 2015 / 5:03 e m

    The Mazerunner – det är väl den som blev film? Kan tänka mig att se den 🙂
    Tack för smakebiten!

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 5:20 e m

      Det stämmer bra det. Den var spännande och fartfylld den också. 🙂

  7. Holavedsbruden Ewa K februari 15, 2015 / 6:13 e m

    För min del får detta bli ett år utan uppmaningar. Men att dela smakbitar ska jag försöka göra. Tack för din.

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 6:43 e m

      I år kör jag all in på utmaningar efter att inte ha gjort många förra året. 🙂

  8. Helena, MsHisingen februari 15, 2015 / 6:32 e m

    Blev ganska besviken på den här, hade förväntat mig att få några svar på frågorna från ettan…

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 6:44 e m

      Det är lite jobbigt att man får fler frågor av att läsa nästa bok och väldigt få svar. Det är väl bara till att läsa trean också. 🙂

  9. ingerun februari 15, 2015 / 7:17 e m

    Jag har bara sett filmen, men kan absolut tänka mig läsa böckerna. Får se när det kan bli. 🙂

    • ladywindermere83 februari 15, 2015 / 7:31 e m

      De är ganska tunna och lättlästa. Perfekta för solstolen. 🙂

  10. C.R.M. Nilsson februari 15, 2015 / 7:33 e m

    Har inte läst någon av dessa böcker. Tack för smakbiten! 🙂

  11. Lottens bokblogg februari 15, 2015 / 7:40 e m

    Tack för smakbiten. Måste ju läsa Maze Runner först, den finns faktiskt här hemma…

  12. Marie Eggimann februari 15, 2015 / 8:01 e m

    Jag har en bok av denna författare men på svenska då.

  13. Bokskorpionen februari 15, 2015 / 11:19 e m

    Kanske inte en bok för mig, men jag hoppas att du njuter av den. Tack för smakebiten! 🙂

  14. A ROOM OF MY OWN februari 15, 2015 / 11:24 e m

    låter riktigt otäckt! tack för smakbiten! har inte läst varken del ett eller två eller sett filmen

Kommentera

