Taggar 2015 #3: I Mustache You Some Questions…

Hittade den här roliga taggen hos Old Adult Reads Young Adult.

Four names that people call me (other than my real name):

  • Klant-Kajsa
  • Älskling
  • Sjusovaren
  • Gnällo (alla fyra brukar min käre man kalla mig för, jag inbillar mig att det är med kärlek han säger det.)

Four jobs I have had:

  • Simlärare
  • Badvakt
  • Godisförsäljare
  • Tandläkare

Four movies I would/have watched more than once:

  • Clueless (världens bästa film!)
  • Interstellar
  • Sällskapsresan 1 eller har de svenskt kaffe på hotellet?
  • Sällskapsresan 2: Snow Roller

Four books I would recommend:

  • Harry Potter and the Philosophers Stone – J.K Rowling
  • Anna Karenina – Leo Tolstoj
  • Katarina Blums förlorade heder – Heinrich Böll
  • Divergent – Veronica Roth

Four places I have lived:

  • Kristianstad
  • Umeå
  • Örnsköldsvik
  • Sundsvall

Four places I have been:

  • Danmark
  • USA
  • England
  • Frankrike

Four places I´d rather be right now:

  • Magic Kingdom (Walt Disney World)
  • EPCOT (Walt Disney World)
  • Hollywood Studios (Walt Disney World)
  • Animal Kingdom (Walt Disney World)

Four of my favourite foods:

  • Babi Panggang från Restaurang China Wall i Kristianstad. Det starka, välgrillade fläsket tillsammans med den lite söta såsen och den syrliga kålen är underbart gott.
  • En saftig medium-raregrillad oxfilé bit med en bit kryddsmör och en god sallad.
  • Kycklingsallad med en god dressing.
  • Citronsorbet.

Four TV-shows that I watch:

  • Modern Family
  • The Big Bang Theory
  • Game of Thrones
  • Criminal Minds

Four things I am looking forward this year:

  • Tandläkarkongress i London
  • Bokmässan i Göteborg
  • Semestern
  • Miniweekend till Stockholm

Four things I am always saying:

  • ”Seriöst?”
  • ”Men Tommy!”
  • ”Gapa stort”
  • ”Vill du ha bedövning?”

Jag taggar ingen så har jag inte missat någon. Vem som helst får gärna svara på frågorna. Kommentera gärna om ni också är med så jag inte missar era svar.

4 thoughts on “Taggar 2015 #3: I Mustache You Some Questions…

  1. OArYA februari 10, 2015 / 4:11 e m

    Kul att du hakade på! Anar en konspiration med jobb tre och fyra där?

    • ladywindermere83 februari 11, 2015 / 7:15 e m

      Kanske ska berätta att min mamma drev en godiskiosk och pappa jobbade på grossistföretag som sålde godis… 😉

  2. Monika februari 10, 2015 / 7:35 e m

    Kycklingsallad ja, hur kunde jag glömma det. Det äter jag ju minst två gånger i veckan 🙂

Kommentera

