Minirecension x2: Grafiska romaner

Saga: Vol 4 – Brian K. Vaughan & Fiona StaplesSaga Vol 4

Jag har verkligen längtat efter den fjärde volymen av den här serien. Jag vet inte om mina förväntningar var alldeles för höga men när jag slutat läsa var jag besviken. Det kändes som en mellanvolym där handlingen inte bars framåt överhuvudtaget. Illustrationerna är fortfarande helt fantastiska och visst finns den där humorn som jag uppskattar med Saga kvar men det räckte inte riktigt.

Jag kommer trots detta lågmärke att kasta mig över volym fem. Troligtvis med hull och hår!

Betyg: 3,5/5 Kajsa Ankor

 

Sandman vol 1The Sandman, Vol 1: Preludes and Nocturnes – Neil Gaiman

En man vill fånga självaste Döden för att få evigt liv. Tyvärr går detta inte riktigt som planerat utan de får nöja sig med Drömmen (Morpheus) istället. Plötsligt råkar vissa ut för att de inte kan sova eller så blir de fast i sömnen. Till sist tar sig Morpheus ut från fångenskapen och måste leta reda på olika reliker för att kunna bygga upp sin drömvärld igen.

Efter att ha läst CORALINE av Neil Gaiman blev jag sugen på den här serien. Jag blev tyvärr lite besviken då jag upplevde den som hattig, jobbig att läsa och med ganska jobbiga illustrationer att titta på. Nu har jag dock läst att serien blir bara bättre och bättre så jag kommer ta tag i del två inom en snar framtid.

Betyg: 3/5 Kajsa Ankor

Kommentera

