Tyst – Hannah Harrington

TystKajsas snabba tankar: Oväntat bra contemporary med en välgräddad moralkaka.

Recension: Chelsea Knot har ett problem. Hon kan inte hålla sin mun stängd. Allt som hon får veta sprider hon vidare. På en fest får dock hennes pladdrande ödesdigra konsekvenser. Hur ska hon lära sig att behålla en hemlighet? Chelsea beslutar sig för att avge ett tysthetslöfte.

Alla hennes kompisar har vänt henne ryggen efter det hon gjorde och de gör dessutom inte livet lätt för henne i skolan. Hon är ensam men träffar snart den snälla Asha och den snygga Sam. De är precis vad Chelsea behöver just då; snälla och förlåtande.

Det här är egentligen en ganska typisk high school-bok. Man har den elaka, populära tjejen och de otrevliga killarna i fotbollslaget. Men det är något med TYST som gör att den sticker ut lite. Jag tror att det beror på Chelseas resa från en praktbitch till en schysst tjej med goda värderingar.

Att avge ett tysthetslöfte är inget jag skulle ge mig på men just för Chelsea var det lärorikt. Jag tror inte att jag ens skulle kunna vara tyst en hel dag.

Rekommenderas för: Pratglada, hemlighetsavslöjare eller de som vill läsa en snabb men givande YA-bok.

4/5 Kajsa Ankor

Betyg 4

Kommentera

