En smakebit på søndag: Ink – Amanda Sun

Smakebit på söndagÄntligen är januari över och februari rullar in. Det närmar sig vår och sommar med stormsteg. I och för sig hade vi problem att få upp ytterdörren idag, det har snöat en hel del.

En annan bra sak med februari är att det är hyllvärmarmördarmånad. Jag har börjat läsa INK av Amanda Sun. Det är en paranormal romance YA som utspelar sig i Japan. Teckningar kommer till liv och släktskap till gamla, japanska gudar verkar inte vara omöjligt. Smakbiten jag delar med mig av idag kommer från sidan 56 i den svenska paperbacken. Det vankas picknick eftersom körsbärsblommorna slagit ut.

Kika in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

InkDet finns ett talesätt i Japan som har med körsbärsblommorna att göra – hana yori dango. Hellre degknyten än blommor. Det betyder att man ska värdera det man behöver högre än det man vill ha och att innehållet är viktigare än utseendet.

 

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Ink – Amanda Sun

  1. Åsa Carlsson februari 1, 2015 / 9:56 f m

    Jamen det var väl ett schysst talesätt! Paranormal romance YA låter avancerat… Tack för smakbit o ha det gott i väntan på våren. 🙂

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 10:22 f m

      Den som väntar på något gott väntar alltid för länge… 😉

      Det är betydligt mindre avancerat än vad det låter! 🙂

  2. Monika februari 1, 2015 / 10:01 f m

    Ett bra talesätt, tycker jag. Körsbärsblommorna i Japan skulle jag vilja se någon gång 🙂

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 10:23 f m

      Det är en dröm jag också har. Den vackraste nyansen av rosa som finns, tycker jag. 🙂

  3. annasbokbord februari 1, 2015 / 10:51 f m

    Bra talesätt! Tack för smakbiten!

  4. Marie Eggimann februari 1, 2015 / 10:57 f m

    Den boken köpte jag på Bokmässan bara för framsidan var så snygg, knäppt va?

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 10:58 f m

      Kan helt ärligt säga att jag gjorde exakt samma sak! Så då är vi två knäppisar. 😉

  5. Sara Pepparkaka februari 1, 2015 / 11:39 f m

    Men körsbärsblommor är nästan de vackraste blommorna som finns..

  6. C.R.M. Nilsson februari 1, 2015 / 11:43 f m

    Jag hade väldigt kul medan jag läste den här och tyckte om den, även om det fanns saker jag störde mig på. Ser fram emot tvåan 🙂 Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 11:55 f m

      Jag har också lite saker som jag stör mig på men den är ganska så mysig… 🙂

  7. Ewelina februari 1, 2015 / 12:02 e m

    Finns den på svenska!? Då måste jag ju genast kolla upp den! Tack för smakebiten!

  8. astridterese februari 1, 2015 / 1:14 e m

    Jeg har lest litt paranormal romance, men somregel synes jeg selve romansen er mer komisk enn romantisk. Det er likevel gøy å lese bøkene 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 1:27 e m

      Det kan jag hålla med om. Det passar mig som faktiskt inte gillar att läsa romance-böcker. Tack detsamma!

  9. Lottens Bokblogg februari 1, 2015 / 1:23 e m

    Paranormal romance YA – det lät som en fascinerande genre…

  10. Lena februari 1, 2015 / 1:59 e m

    Det där kan nog vara en bok för mig. Tack för smakbiten.

  11. Ewa K februari 1, 2015 / 2:22 e m

    Fint talesätt.

  12. Pirjo Saloniemi februari 1, 2015 / 4:04 e m

    Den har jag läst och tyckte om den. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 4:38 e m

      Den var inte så dålig, men det fanns lite för många irritationsmoment för att det skulle bli ett högt betyg. 🙂

  13. bokdamen februari 1, 2015 / 6:54 e m

    Tack för smakbiten! Gillar verkligen talesättet, blir nyfiken på boken. 😉

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 7:10 e m

      Det var ett väldigt fint talesätt. Är du nyfiken på japansk kultur så rekommenderar jag den.

  14. Helena, MsHisingen februari 1, 2015 / 7:18 e m

    Fint talesätt, men du är inte den enda jag sett som inte blivit helt såld på boken så hoppar nog denna.

    • ladywindermere83 februari 1, 2015 / 7:22 e m

      Tror tyvärr det kan vara ett klokt beslut nu när jag läst klart den.

  15. Isabella februari 1, 2015 / 7:42 e m

    Høres utrolig spennendes ut! 🙂 Lagt til i leselisten min.
    Ha en fin søndag 🙂

Kommentera

