En smakebit på søndag: Sandman vol. 1: Preludes & Nocturnes – Neil Gaiman

Smakebit på söndagJag har tyvärr hamnat i lite av en lässvacka. De senaste böckerna jag läst har tyvärr inte varit speciellt bra och det tar emot att plocka upp en ny bok. Men en serie är ju lite mer lättläst så förhoppningsvis kan Neil Gaimans SANDMAN: PRELUDES & NOCTURNES få mig pigg på böcker igen.

Klicka in hos Mari du också och dela med dig av en smakbit!

Sandman vol 1

SANDMAN-serien, där PRELUDES & NOCTURNES är den första volymen. En halvgalen ockultist försöker fånga Döden men lyckas inte riktigt utan tillfångatar istället Drömmen, även kallad Morpheus. Detta leder till lite otäcka saker runt om i världen. Bilden är tagen från början av albumet och visar hur ockultisten får tag i det sista han behöver för att starta ritualen.

Sandman 1

35 thoughts on “En smakebit på søndag: Sandman vol. 1: Preludes & Nocturnes – Neil Gaiman

  1. Monika januari 25, 2015 / 12:32 e m

    Serier har jag inte läst på många år, jag har lite svårt för dem. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 januari 25, 2015 / 12:36 e m

      Jag började läsa serier igen förra året och tycker det är avkopplande. Man får en dimension gratis när man läser eftersom man inte behöver föreställa sig hur saker och ting ser ut. Samtidigt tycker jag det är kul med illustrationer så det är oftast en fröjd att läsa. Tyvärr är illustrationerna i Sandman inte riktigt så som jag föredrar… 🙂

  2. Åsa Carlsson januari 25, 2015 / 1:04 e m

    Tecknade serier känner jag mig lite tveksam till, men vem vet, man skall ju aldrig säga aldrig. 🙂

    • ladywindermere83 januari 25, 2015 / 1:11 e m

      Gillar du skräck är Locke & Key bra att börja med. 🙂

  3. ithildancer januari 25, 2015 / 1:23 e m

    Åh, ”Sandman” er så fin. Jeg har ikke lest dem på flere år, og det var egentlig litt tilfeldig når jeg leste dem, en bok her, en bok der og uker eller måneder mellom hver. En gang burde jeg låne alle bøkene i serien og lese gjennom alt.

    • ladywindermere83 januari 25, 2015 / 1:24 e m

      Det är skönt att veta att hela serien finns tillgänglig. Det är jobbigt att vänta på att nästa del ska komma ut. 🙂

  4. Lena januari 25, 2015 / 1:51 e m

    Trevligt med serier ibland.

  5. Mellom bokstablene januari 25, 2015 / 2:20 e m

    Åh, så heldig du er som kan starte på serien! Jeg digger Sandman. Ofte er teksten bedre enn tegningene (men forsidene til McKean er så fantastiske!) Håper du koser deg med lesingen av Sandmanserien!

  6. astridterese januari 25, 2015 / 4:06 e m

    The Sandman er fantastisk! Jeg er så heldig at jeg fikk hele serien til jul for et par år siden og kan titte i dem når jeg vil 🙂 Ønsker deg en fin søndagskveld!

    • ladywindermere83 januari 25, 2015 / 5:35 e m

      Vad kul att höra. Jag är inte helt såld än men har läst att de blir bättre och bättre. 🙂

  7. LexieLäser januari 25, 2015 / 5:54 e m

    Tack för smakbiten och ha en fin söndag!

  8. A ROOM OF MY OWN januari 25, 2015 / 6:17 e m

    jag läser en och annan serie, trots att jag egentligen vill göra mig mina bilder själv. tack för smakbiten. Neil Gaiman känner jag till, men inte den här serien

    • ladywindermere83 januari 25, 2015 / 8:45 e m

      Det är bäst om jag håller mig ifrån tecknandet… 😉

  9. Lottens Bokblogg januari 25, 2015 / 6:44 e m

    Tack för smakbiten. Har tänkt läsa Gaiman i år, fast inte i serieform 😉

  10. C.R.M. Nilsson januari 25, 2015 / 7:08 e m

    Jag har bara läst Neil Gaiman i bokform, men skulle vilja ge mig på hans serier någon dag 🙂 Tack för smakbiten!

  11. Marie Eggimann januari 25, 2015 / 7:37 e m

    Det hade nog min son gillat jag måste försöka läsa en serie någon gång.

  12. bokdamen januari 25, 2015 / 8:54 e m

    Tack för smakbiten! Jag har bara läst Coraline och vill gärna läsa fler böcker av författaren. Serier läste jag mycket förut men jag har kommit lite ifrån det. Kanske skulle testa denna…. 😉

  13. Helena, MsHisingen januari 25, 2015 / 10:42 e m

    Låter som ett bra botemedel mot lässvacka, håller tummarna för att det funkar och att du får tag på en bra bok när den är utläst 🙂

  14. Marika januari 27, 2015 / 6:02 e m

    Åh, jag älskar Sandman! Borde läsa om serien. Första volymen är inte lika bra som resten, tycker jag. Det är som att han inte riktigt har hittat rätt ton än.

    • ladywindermere83 januari 28, 2015 / 7:57 e m

      Jag är inte helt övertygad än så hoppas att det blir bättre. 🙂

Kommentera

