The Pointless Book – Alfie Deyes

The Pointless BookKajsas snabba tankar: Annorlunda bok där det är du själv som skriver innehållet.

Recension: THE POINTLESS BOOK är skriven av en kille som är känd på YouTube. Hans kanal heter Pointless Blog och är inte en kanal som jag följer. Men sen är han ju sambo med Zoella. Därför tyckte jag att det var lite kul med ett YouTube-tema.

Boken går ut på att fylla den med olika saker. Där är listor som man ska fylla i. Skriva ens favoritcitat. Baka Mug Cake. Jag har till och med klippt i min bok och vikit en liten origamitrana.

Konceptet påminner om Wreck This Journal men det är inte något jag har provat på så det här var nytt för mig. Jag gillar det, det är underhållande och i flera av uppdragen ska man även blanda in vänner. Till boken kan man ladda ner en app där man får se hur Alfie har löst samma uppdrag. Jag testade inte den här biten men det ger säkert lite mer underhållning till den som följer Alfie på YouTube.

Målgruppen för THE POINTLESS BOOK är avsevärt många år yngre än vad jag är. Fast samtidigt är man inte äldre än vad man gör sig…

Rekommenderas för: De som gillar att klippa i sina böcker, de som följer Alfie på YouTube eller den som vill ha några timmars underhållning tillsammans med några vänner.

3/5 Kajsa Ankor

Betyg 3

En reaktion på ”The Pointless Book – Alfie Deyes

Kommentera

