Februari = TBR-mördarmånaden

Anna på bloggen Fantastiska berättelser bjuder på en riktigt trevlig utmaning i februari månad. Läs så många böcker från din TBR-hög som möjligt. Poängräkningen är fiffig, du får poäng efter hur många procent av lästa böcker under februari som är hyllvärmare. Klicka till Anna så får du veta mer om poängräkningen och andra regler. Kan man vinna något, undrar ni säkert? Givetvis! Vad passar inte bättre som vinst i en TBR-mördartävling än ett presentkort på nya böcker? Ett presentkort för hela 150 kronor på Adlibris står på spel.

Med en TBR-hög på över 1000 böcker lär jag ju inte ha något svårt att välja vad jag ska läsa. Hur mycket mördande det kommer bli är dock frågan. Kanske mer en liten nätt spark på smalbenet? De böcker jag läst under februari kommer hamna på en lista här.

Eventuella böcker som kommer att läsas under februari månad är:

Sammanfattande bild

George’s Marvellous Medicine/Danny the Champion of the World/The Witches – Roald Dahl

Kanske läser jag bara en av dem eller så läser jag allihop. Dahls böcker tilltalar mig väldigt mycket, tror vi har samma humor. 

Det fördolda – Hjorth & Rosenfeldt

Har börjat läsa den här boken några gånger tidigare men aldrig kommit längre än några kapitel. Tror det har berott på att jag inte har varit sugen på deckare men nu känner jag att det kanske kan passa. 

En dos stryknin – Agatha Christie

Den första boken där min favorit Hercule Poirot är med är väl ett måste att ha läst om man samlar på böcker av Agatha Christie?

The Pirates Wish – Cassandra Rose Clare

Avslutande delen i en duologi som inleddes av THE ASSASSINS CURSE som jag läste ut i januari.

The Imperfectionists – Tom Rachmann

Ett secondhandinköp som lockar. Vet egentligen inte vad den handlar om så det är väl dags att ta reda på det. 

Polarsommar – Anne Swärd

Ännu ett secondhandinköp som stått i hyllan väldigt länge. Tror att det kan vara en bok som passar mig. 

Ödesgudinnan på Salong D’Amour – Anna Jansson

Den här boken har legat på mitt nattduksbord i min lilla alkov i Sundsvall sen september. Dags att läsa ut den nu!

Granne med döden – Alex Marwood

Den här boken ser jag fram emot väldigt mycket. Den blir min bok till Spänningsutmaningen i februari.

The Schorch Trials + The Death Cure – James Dashner

Jag läste THE MAZE RUNNER för väldigt längesen så nu är det dags att ta tag i uppföljarna. 

Ink – Amanda Sun

Köpte den för en billig peng på bokmässan. Kanske är det en serie som jag vill fortsätta läsa, vem vet?

Projekt Rosie – Graeme Simsion

Har hört mycket gott om den här boken så ser fram emot att läsa den. 

2 thoughts on “Februari = TBR-mördarmånaden

  1. [Anna] januari 21, 2015 / 11:40 f m

    Oj du har fler böcker än mig TBR högen, men det är praktiskt med en stor hög, då finns det mycket att välja på 🙂

Kommentera

