Tagg 2015 #2: TBR-tagg

Hittade den här taggen för ett tag sen hos Fantastiska berättelser. Det är med ångestblandad förtjusning jag svarar på frågorna om vad som finns att läsa hemma hos mig.

1. Hur håller du reda på din att-läsa-hög?
Jag använder mig av Book Collector. Det är en databas där man kan lägga in alla böcker man vill. Eller som i mitt fall, scanna in dem. Jag kan alltså ibland leka bibliotekarie i mitt eget hus.

2. Består att-läsa-högen mest av fysiska böcker eller e-böcker?
Endast fysiska exemplar. Jag har väldigt svårt för e-böcker.

3. Hur bestämmer du vilken av böckerna i att-läsa-högen som du ska läsa härnäst?
Jag tar den bok som jag känner för just då. Oftast känner jag för flera samtidigt och då blir det slalomläsning. Om jag verkligen inte vet vad jag vill läsa brukar jag skicka in min make för att välja bok. Det kan sluta lite hur som helst.

4. En bok som har legat längst i att-läsa-högen?
Omöjligt att svara på, har haft många böcker i min ägo ända sedan barndomen, som fortfarande är olästa.

5. En bok som du nyligen lade till i att-läsa-högen?
Not That Kind of Girl av Lena Dunham.

6. En bok som du har i att-läsa-högen enbart på grund utav omslaget?
Kanada av Richard Ford.

7. En bok i att-läsa-högen som du aldrig kommer läsa?
Förhoppningsvis kommer jag att läsa alla någon gång. Jag försöker rensa ur bland de olästa böckerna ibland så just nu är det böcker jag skulle vilja läsa allihop. Men vem vet, smaken ändrar ju sig med tiden.

8. En bok som ännu inte är publicerad som ligger i att-läsa-högen och som du är upprymd över att få tag i?
Nästa bok av Kepler. Vill veta hur det kommer gå för Linna.

9. En bok i att-läsa-högen som alla har rekommenderat?
Steglitsan av Donna Tartt. Har fått höra från tillförlitligt håll att den är alldeles för detaljerad och tråkig. Får se om jag håller med.

10. Antal böcker i att-läsa-högen?
Det är nog över 1500 stycken, minst.

Kommentera

