En smakebit på søndag: The Magic Finger – Roald Dahl

Smakebit på söndagHelgen har gått åt till renoveringsplanering. Efter en vattenläcka måste vi nu göra om kök, badrum, tvättstuga och matrum. En himla massa planering alltså. Nu när vi har en grundplan känns det lite lättare men det är väldigt mycket man måste tänka på.

Tyvärr har jag inte hunnit läsa speciellt mycket i helgen så plockade upp en av många Roald Dahl-böcker jag har i bokhyllan. Hans berättelser gör mig alltid glad och ger mig ny energi.

Klicka in hos Mari du också om du vill läsa fler smakbitar eller kanske dela med dig av en du också.

THE MAGIC FINGER handlar om en liten flicka som när hon blir arg kan använda sitt finger till en massa spännande saker. I smakbiten ser hon hur hennes grannar kommer med deras senaste jaktbyte och det gör henne mycket arg…

The magic FingerThen, one Satyrday morning, I saw Philip and William coming out of the woods with their father, and they were carrying a lovely young deer.

This made mo so cross that I started shouting at them. The boys laughed and made faces at me, and Mr Gregg told me to go home and mind my own P’s and Q’s.

Well, that did it!

I saw red.

And before I was able to stop myself, I did something I never ment to do.

I PUT THE MAGIC FINGER ON THEM ALL!

 

41 reaktioner på ”En smakebit på søndag: The Magic Finger – Roald Dahl

  1. Ibland bestämmer ju livet att det är dags att ta itu med saker och ting, fast man själv gärna hade väntat ett tag till. Det är aldrig kul, men ofta brukar det bli bra ändå 🙂

    Roald Dahl borde jag läsa något av, har gillar det lilla jag läst tidigare.

  2. Det er grusomt med vannlekasje! Vi hadde det i et hus vi bodde i tidligere og måtte flytte ut i tre måneder mens huset tørket. Grusomt! JEg håper det ikke blir så alvorlig hos dere! Ønsker deg en fin søndag!

  3. Oj då, det lät ju intressant……Själv läser jag aldrig böcker på engelska, blev avskräckt när jag gick min utbildning och blev tvingad att läsa och analysera jobbiga engelska böcker…… Men din smakebit var fin, tack så mycket 🙂

    1. DÅ är ju en Roald Dahl-bok perfekt som en nystart till engelska böcker! 🙂 Jag läser mycket på engelska och böcker man väljer själv är alltid lättare att läsa än de man blir påtvingad. Oavsett språk. 🙂

  4. Kjipe greier med total renovering og kaos. Kult at du klarer å slappe av og ta pauser. Roald Dahl sine barnebøker er aldri feil. Bøkene hans er det umulig å ikke bli litt glad av. Også tegningene til Quentin Blake er uimotstålige 🙂

Kommentera

