Bokbloggsjerka 24-27 oktober – Läser just nu

Då har man blivit ett år äldre och förhoppningsvis ännu lite visare. Men idag behöver inte geniknölarna gnuggas för frågan som Annika ställer i veckans bokbloggsjerka är enkel, men ack så intressant!

Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Just nu läser jag THE ASSASSINS CURSE av Cassandra Rose Clarke och LOVE LETTERS TO THE DEAD av Ava Dellaria. Jag har hållit på med båda ett längre tag men har hamnat i en liten lässvacka. Förhoppningsvis blir det bättre när en överhängande hemtentamen är överstökad.

THE ASSASSINS CURSE handlar om Ananna som får en kontraktsmördare på halsen när hon flyr från att bli bortgift till en kille hon inte är intresserad av. Det uppstår snabbt tycke mellan den jagade och den som jagar. Det är en ganska spännande historia med både arabiska influenser men även en hel del pirater, magi och ungdomskärlek.

Den andra boken jag håller på med, LOVE LETTERS TO THE DEAD, är inte riktigt lika spännande. Den är, om jag ska vara ärlig, ganska så tråkig. Den handlar om Laurel som får i skoluppgift att skriva ett brev till en död person. Hela boken består av brev till exempelvis Kurt Cobain, Amy Winehouse eller Amelia Earhart. I dessa brev får man berättat för sig om Laurels vardag och hur hon försöker bearbeta sin systers död.

bokbloggsjerka24oktober.jpg

31 thoughts on “Bokbloggsjerka 24-27 oktober – Läser just nu

  1. Monika oktober 24, 2014 / 2:00 e m

    Där är ju den med det läckra omslaget, den till vänster alltså 🙂

    • ladywindermere83 oktober 24, 2014 / 2:05 e m

      Omslaget till uppföljaren är nästan lika fint. Går i gula-orange-röda toner. 🙂

  2. Lena oktober 24, 2014 / 2:04 e m

    The Assassins curse är jag lite sugen på. kan nog vara något för mig. Snyggt omslag har den också!!

    • ladywindermere83 oktober 24, 2014 / 2:05 e m

      Omslaget prickar verkligen in stämningen i boken. Det arabiska, persiska med ett piratskepp i mitten. 🙂

  3. [Anna] oktober 24, 2014 / 2:09 e m

    Love letters to the dead lät inte så himla bra faktiskt :/

    • ladywindermere83 oktober 24, 2014 / 2:10 e m

      Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för beskrivningen och köpte boken. Blev väl lurad av en Booktuber. 🙂

  4. annasbokbord oktober 24, 2014 / 2:25 e m

    The Assassin’s Curse är så himla snygg. Blir sugen på den även om jag nog inte skulle bli det på bara innehållsbeskrivningen 🙂

    • ladywindermere83 oktober 24, 2014 / 2:32 e m

      Kan erkänna att det var mestadels omslaget som fick mig att köpa den… 🙂 Ibland ska man kanske döma en bok efter des omslag? 🙂

  5. bokhusets oktober 24, 2014 / 3:08 e m

    Den första låter jätteintressant. Härlig mix i handlingen. 🙂

  6. Helen Bruhno oktober 24, 2014 / 3:54 e m

    Den första låter väldigt intressant, så intressant att den åker upp min vill-läsa lista!

  7. Åsa Carlsson oktober 24, 2014 / 4:41 e m

    Det kan nog vara en ganska stor grej det här med snygga bokomslag, men av dessa två är det väl i sådana fall ”The Assassin´s curse” jag skulle kunna tänka mig läsa.

  8. Sara Pepparkaka oktober 24, 2014 / 6:10 e m

    Ja, hemtenter och lästid är två saker som inte går så bra ihop.

  9. A ROOM OF MY OWN oktober 24, 2014 / 6:47 e m

    okända titlar. men omslaget på Cassandra Clarke är ju jättefint!

  10. Marie Eggimann oktober 24, 2014 / 6:50 e m

    Men vilka fina omslag, bara hoppas böckerna är lika bra

  11. bokdamen oktober 25, 2014 / 9:37 f m

    Ursnyggt omslag, det första, och det till höger är också fint. Inte läst någon av dessa, men blir alltid lite lockad av snygga omslag…. 😉

  12. Freja oktober 27, 2014 / 6:51 e m

    Jag har inte hört talas om någon av de böcker du läser, men blir nyfiken på den första!

Kommentera

