The Dark Side of Disney – Leonard Kinsey

The Dark Side of DisneyKajsas snabba tankar: Guidebok för dig som vill uppleva Walt Disney World’s lite mer vuxna och förbjudna sidor.

Recension: Min besatthet med Walt Disney World har inte så många begränsningar. Jag läser dagligen flera artiklar om stället och när jag kommer över böcker om världens bästa plats så slukar jag dem med hull och hår.

THE DARK SIDE OF DISNEY är en väldigt speciell guidebok. Den tipsar om väldigt udda saker, allt från hur man kan smita in på Magic Kingdom till vilken balkong man ska befinna sig på för att kunna ha sex samtidigt som man ser fyrverkerierna.

Flera delar av den här boken är riktigt intressanta att läsa. Vissa är mindre intressanta. Jag gillade speciellt de delarna där andra folk berättade om upplevelser eller händelser som de varit med om. Men hur man får tag i droger och var man helst ska befinna sig när man är hög är inte något jag är intresserad av att veta.

Jag upplever att Leonard Kinsey vill vara cool. Så där cool som man bara kan vara i rökrutan på högstadiet. Så där cool man är när man faller för grupptryck och hostar upp halva lungan. I mina ögon är det bara töntigt. Droger hör inte hemma på Walt Disney World! Det var däremot spännande att läsa om hur lätt det var att ta sig ner under Magic Kingdom, där endast personal får lov att vara, och vandra runt tills de hittade en lämplig utgång. Dessa gångar är lite häftiga eftersom de ligger på den egentliga marknivån. De har nämligen byggt hela Magic Kingdom en våning upp.

Har jag lärt mig något av den här boken? Ja, jag hittar till alla swingersklubbar i Orlando med omnejd. Har jag lärt mig något användbart av den här boken? Det är nog lite mer tveksamt!

Rekommenderas för: Walt Disney World-älskare.

1,5/5 Kajsa Ankor

Betyg 1,5

 

Kommentera

