En smakebit på søndag: Ödesgudinnan på Salong d’Amour – Anna Jansson

Smakebit på söndagGårdagen bjöd på trevlig inflyttningsfest hos kära vänner så söndagen har hittills varit väldigt lugn och kommer nog att förbli så hela dagen. Lite tv-serier och läsning i soffan under en filt. Vädret är ruskigt så mysfaktorn är lite extra hög inomhus.

Vill ni också dela med er av en smakbit? Kika i så fall in hos Mari på Flukten fra virkeligheten och dela med dig du också.

Veckans smakbit kommer från en bok som jag tänkte läsa härnäst. Jag plockade upp den på bokmässan efter att ha hört en radiointervju med Anna Jansson. Där lyckades hon verkligen sälja in boken. Jag här tidigare läst några deckare av henne och gillat dem ganska så mycket så vi får väl se om hon även lyckas med feelgood-genren.

ÖDESGUDINNAN PÅ SALONG D’AMOUR handlar om hårfrissan Angelika som även leker äktenskapsmäklerska i Visby. Men kan hon själv hitta kärleken? Smakbiten kommer från kapitel 1, sidan 10.

Ödesgudinnan på salong damourHär invid Södertorg har jag alltså min salong. Om du har vägarna förbi är du varmt välkommen in. Jag bjuder på te med mynta och fläder från min egen trädgård medan du väntar på din tur. Jag iakttar dig i spegeln för att komma underfund med hur jag ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Min sax är ett trollspö. Mina färger gör förvandlingen total, om det är vad du önskar. När du sätter dig i stolen och jag sveper in dig i klippkappan har jag ett förslag. Men min första fråga är alltid: Vad kan jag göra för dig? Och då avser jag inte alls bara ditt hår. Jag menar: Vad kan jag göra för dig i ditt liv? Det finns två frisörstolar och det är aldrig en slump vem du hamnar bredvid, det är noga uträknat. Jag återkommer till det.

20 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Ödesgudinnan på Salong d’Amour – Anna Jansson

  1. Tack för smakbiten! Mycket PR för den boken. Kanske inte direkt den sort jag fastnar för, men vem vet, ibland kan man gilla det man minst anar… om man nu vågar testa att gå utanför säker mark. 🙂

Kommentera

