En smakebit på søndag: These Broken Stars – Amie Kaufman & Meagan Spooner

Smakebit på söndagOm några timmar bär det av mot Oslo. Väl hemma från Oslo så är det bara att byta resväska för dagen därpå bär det av mot Göteborg och årets Bokmässa. Veckan är fullspäckad men allt ska bli mycket kul. Men innan jag far iväg får jag inte glömma att dela med mig av en smakbit.

Vill ni också dela med er av en smakbit? Besök då Flukten fra virkeligheten i så fall,

Jag vet egentligen inte speciellt mycket om den här boken. Den är näst på tur att bli läst när jag kommer hem från alla mina strapatser igen. Det jag vet är att det är en sci-fihistoria där ett stort rymdskepp kraschar på en okänd planet. Två överlevande, en från en aristokratisk familj och en som inte är lika privilegierad, Jag misstänker att kärleken kommer att spira men troligtvis inte utan en massa problem på vägen. Dessutom är omslaget ett mina favoritomslag genom tiderna! Smakbiten kommer från ett utdrag innan kapitel 1.

These broken stars”When did you first meet Miss LaRoux?”

”Three days before the accident.”

”And how did that come about?”

”The accident?”

”Meeting Miss LaRoux.”

”How could it possivly matter?”

”Major, everything matters.”

 

23 reaktioner på ”En smakebit på søndag: These Broken Stars – Amie Kaufman & Meagan Spooner

  1. Jag är ju alltid på jakt efter bra sci-fi, men om jag ska döma efter omslaget så ser det mer ut som romantik. Ska bli väldigt intressant att få veta vad du tyckte sedan 🙂

  2. Den hadde hvertfall et nydelig cover den boken din 🙂 Sit helg var jeg på bokmesse i Oslo. Det var så fint at jeg gjerne skulle blitt med til Göteborg også 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

Kommentera

