En smakebit på søndag: Solviken – Annika Estassy

Smakebit på söndagDå har jag äntligen börjat på mitt nya jobb. Första veckan var en mjukstart men redan imorgon drar det igång för fullt. Nu är det inte bara patienter utan en massa litteratur och tidsskrifter som ska läsas. Förhoppningsvis går det inte ut så mycket över min andra läsning. Det kommer ju så många intressanta böcker i höst. Det drar dessutom ihop sig till bokmässa. Det är inte många veckor kvar nu. Jippie!

Vill ni också dela med er av en smakbit? Gå in på Astridterese i så fall, Mari är nämligen på semester i Prag.

Jag läste CROISSANT TILL FRUKOST för några månader sen och gillade verkligen humorn och värmen i boken. När jag då såg denna ligga på en loppis för en femma blev jag lycklig. Nu är det äntligen dags att ta tag i den. SOLVIKEN är en relationsroman som handlar om flera olika par och hur de försöker få ihop vardagen, som verkar trassla till sig ofta. Speciellt när man är älskarinna till en gift man och samtidigt ärver ett hus i Roslagens skärgård. Smakbiten kommer från sidan 10 i pocketutgåvan.

SolvikenHon sträckte ut handen och strök Philip snabbt över den nyrakade kinden.

”När kommer du ikväll?” undrade hon.

Hon flackade med blicken.

”Jag är ledsen, Marie, men det har dykt upp en sak som jag måste göra. Familjen, du vet… Ska vi ses nästa fredag istället?”

Det sved till i magen. Åh, vad hon önskade att hon kunde ställa krav. Men ingen som hade det tvivelaktiga nöjet att vara kvinna nummer två, kunde göra det. Sådana var spelets regler.

”Nästa helg blir bra”, sa hon med en röst som hon hoppades lät oberörd. ”Ring innan bara, det är inte säkert jag är hemma annars.”

17 thoughts on “En smakebit på søndag: Solviken – Annika Estassy

  1. Monika september 7, 2014 / 9:25 f m

    Relationsroman låter inte som något för mig, men tack för smakbiten 🙂

    • ladywindermere83 september 7, 2014 / 9:30 f m

      Ibland kan de vara riktigt intressanta att läsa, tycker jag. Men man kan bli ganska less på dem… 🙂

  2. Lene september 7, 2014 / 9:27 f m

    Dette var en ukjent bok for meg. Takk for smakebiten!

  3. astridterese september 7, 2014 / 10:49 f m

    Gratulerer med ny jobb! Det kan absolutt ikke være enkelt å være den andre kvinnen. Men uten henne er det også mange bøker som ikke kunne skrives. Hun bruker være en viktig figur i noen typer litteratur 🙂 Ønsker deg en god søndag!

    • ladywindermere83 september 7, 2014 / 10:56 f m

      Så sant så. Kan inte tänka mig att denna boken skulle vara lika intressant utan henne. I verkligheten kan jag dock inte tänka mig att det skulle vara lika kul att stöta på henne. Ha en bra söndag du också! 🙂

  4. bokdamen september 7, 2014 / 11:56 f m

    Croissant till frukost har jag på läslistan. Den här kände jag inte till så tack för smakbiten! 🙂

    • ladywindermere83 september 7, 2014 / 12:02 e m

      Den här kom innan Croissant till frukost och några av karaktärerna är med i båda.

  5. Carro september 7, 2014 / 1:36 e m

    Jag har läst båda böckerna, som jag tycker är ganska okej. Men det är egentligen inte min typ av bok 🙂

  6. Maddes bokblogg september 7, 2014 / 2:30 e m

    Även om detta inte är min genre så gillade jag den!

  7. Lottens Bokblogg september 7, 2014 / 2:44 e m

    Tack för smakbiten. Den här författaren är jag verkligen sugen på att läsa.
    Och jag började också nytt jobb den här veckan 🙂

  8. Beathe Solberg september 7, 2014 / 3:35 e m

    Helt ukjent bok for meg men jeg fikk lyst til å lese den. Tusen takk for smakebit og boktips:-)

  9. Holavedsbruden Ewa K september 7, 2014 / 3:36 e m

    Längtar också till bokmässan. Tack för smakbiten och ha en fin kväll.

  10. johannasdeckarhorna september 7, 2014 / 4:15 e m

    Den här har jag oläst i bokhyllan, så tack för påminnelsen och smakbiten 🙂

  11. annasbokbord september 7, 2014 / 5:02 e m

    Gillade Solviken när jag läste den förra året. Ser fram emot att läsa Croissants.. också.

  12. Helena, MsHisingen september 7, 2014 / 5:53 e m

    Brukar bli ganska irriterad när jag läser om otrohet, tror inte det här är något för mig, men tack för smakbiten.

Kommentera

