Bokbloggsmaraton: Uppdrag #2

BokbloggsmaratonAndra uppdraget var lite svårare än det första, men skam den som ger sig. Fridas, på Photos and Books, roliga utmaning Bokbloggsmaraton är riktigt roligt, speciellt när den utmanar en lite.

Andra uppdraget: Vilka böcker i din bokhylla beskriver dig?

Kajsa i bokform

Harry Potterserien – J.K. Rowling: Jag är ganska lika Hermione eftersom jag älskar att läsa, älskar böcker och att lära mig nya saker. Dessutom tycker jag hon är ganska duktig på att behålla lugnet, något jag också är ganska så bra på.

The Fault In Our Stars – John Green: När jag frågade min kära man vad han tyckte jag skulle svara på det här uppdraget tyckte han att jag skulle ta Hazel. Mest för att jag är lika cynisk, ironisk och kvick som henne men även för att jag har erfarenhet av cancer i familjen.

A Clash of Kings – George R.R. Martin: Precis om Margaery Tyrell är jag väldigt ambitiös, snäll men även politiskt intresserad.

The Hunger Games – Suzanne Collins: Den här boken sammanfattar mitt liv ganska så bra just nu. Jag har kastat mig in i något nytt och läskigt och jag vet inte riktigt hur resan kommer att se ut eller vad som väntar i slutet. Förhoppningsvis inte ond, bråd död som i Hungerspelen…

Kommentera

