Omslagsonsdag – Mångalen

Omslag är en viktig del av böcker. En bok med ett snyggt omslag har en liten chans att tas emot bättre av läsaren, i alla fall när det gäller mig. Så därför är det kul med Bokpotatens omslagsonsdag. Där kan man få se många fina och mindre fina omslag. Veckans uppgift är att dela med sig av omslag med månar på. Det blev ganska mörka omslag, men mycket stämningsfulla.

Snyggast: Enkelt! Coraline av Neil Gaiman. Ett av mina favoritomslag någonsin.

manecollage.jpg

 

6 thoughts on “Omslagsonsdag – Mångalen

  1. Sara Pepparkaka september 3, 2014 / 7:16 e m

    Titta! Du har också med ”Fool moon”! Och min ”Coraline” har inte alls så där fint omslag.

    • ladywindermere83 september 3, 2014 / 7:25 e m

      Jag har bara läst del ett av Dresden Filés än så länge. Men det var ett tag sen. 🙂

  2. Jenny september 4, 2014 / 7:54 f m

    Jag gillar ”Coraline”. 🙂

  3. C.R.M. Nilsson september 4, 2014 / 3:11 e m

    Coraline är riktigt snygg 🙂 Min utgåva av boken har inte lika fint omslag.

Kommentera

