Bokbloggsmaraton: Uppdrag #1

BokbloggsmaratonFrida på bloggen Photos and Books har dragit igång ett riktigt roligt evenemang som hon kallar för bokbloggsmaraton. Under två veckor kommer hon släppa en 6-7 uppdrag som vi sen ska tolka i ett inlägg på vår egen blogg. Man är välkommen att hoppa med när som helst om ni skulle känna er sugna.

Första uppdraget är att skriva om ett bokminne. Vilket bokigt minne som helst, det är dina minnen och din fantasi som sätter stopp.

Mitt bokminne

Mitt barndomshem har alltid varit fullt av böcker. Pappas bokhyllor täckte två hela väggar i vårt vardagsrum. De var fyllda av alla möjliga böcker, allt från populära bokklubbsböcker till klassiker till Bra Böckers Lexikon. Men det jag älskade allra mest när jag var 4-5 år var att krypa upp i en av fåtöljerna, plocka ner en av böckerna ur serien Barndomslandet och läsa alla mina favoritsagor. Ännu bättre var när pappa kom och vi läste högt för varandra.

4 reaktioner på ”Bokbloggsmaraton: Uppdrag #1

Kommentera

