Omslagsonsdag – Seriefrossa

Jag älskar verkligen bokomslag. Det är inte avgörande när jag köper böcker men om jag ser en bok med ett omslag jag gillar så är det större chans att jag köper den än om den har ett tråkigt omslag. Dessutom kan jag sitta och titta på, klappa eller bara njuta av vissa omslag när jag läser. Mina absoluta favoriter är grafiska, stilrena omslag. Därför tänkte jag vara med i Bokpotatens omslagsonsdag. Veckans uppgift är att dela med sig av olika bokserieomslag. Jag har valt serier som jag har läst eller i alla fall påbörjat.

Snyggast: Disneyfanatiker som jag är är jag väldigt förtjust i Kingdom Keepers-omslagen. Samtidigt tilltalar de enkla men poppiga omslagen till The Summer I Turned Pretty-serien mig något oerhört.

Kaneschroniclesserie.jpg sagaserie.jpgThesummeriturnedprettyserie.jpgKingdomKeepersSerie.jpg

12 thoughts on “Omslagsonsdag – Seriefrossa

  1. Helen Bruhno augusti 27, 2014 / 12:45 e m

    Jenny Hans omslag var härligt somriga och pastelliga!

  2. Jenny augusti 27, 2014 / 12:50 e m

    Jag gillar Kingdom Keepers-seriens omslag. 🙂

  3. Lena augusti 27, 2014 / 5:21 e m

    Gillar omslagen till Saga. Riktigt snygga!!

  4. Klara augusti 27, 2014 / 8:11 e m

    Vad fina omslag! Jag tror jag gillar de två översta raderna bäst! 🙂

Kommentera

