En smakebit på søndag: The Summer I Turned Pretty – Jenny Han

Smakebit på söndagNu märks det att hösten är på väg. Här uppe i Övik har det regnat hela dagen och det dröjer nog inte länge förrän löven börjar skifta färg. Men det gör inget för jag älskar hösten. Dofterna, den friska luften, färgerna och allt som drar igång efter semestrar. Finns det något negativt med hösten?

Vill ni också dela med er av en smakbit? Gå in på Flukten fra virkeligheten i så fall.

Trots att sommaren sjunger på sista versen så läser jag en sommarbok. Det är den första boken i en YA-trilogi av Jenny Han. Boken heter THE SUMMER I TURNED PRETTY och handlar om Isabel som varje sommar tillbringar sin tid vid havet. Där finns även två bröder, Conrad och Jeremiah. Fler än jag som anar kärlek i luften? Smakbiten kommer från sidan 12 och här berättar brödernas mamma Susannah om sina planer för sina pojkar.

The summer i turned pretySusannah told me that when I was born, she knew I was destined for one of her boys. She said it was fate. My mother, who didn’t normally go in for that kind of thing, said it would be perfect, as long as I had at least a few loves before I settled down. Actually, she said ”lovers,” but that word made me cringe. Susannah put her hands on my cheeks and said, ”Belly, you have my unequivocal blessing. I’d hate to lose my boys to anyone else.”

 

21 thoughts on “En smakebit på søndag: The Summer I Turned Pretty – Jenny Han

  1. Maddes bokblogg augusti 24, 2014 / 3:52 e m

    Skulle väl vara allt regn då .. Iaf här i Småland så är det väldigt blött och kallt!
    Den här serien har jag inte läst, får kanske bli nästa sommar!!

    • ladywindermere83 augusti 24, 2014 / 3:58 e m

      Jag älskar regn! 🙂 Bara jag inte behöver vara ute… 🙂

  2. johannasdeckarhorna augusti 24, 2014 / 4:06 e m

    YA är inte riktigt min grej… Men tack för smakbiten och ha en fin fortsättning på söndagen 🙂

  3. Holavedsbruden Ewa K augusti 24, 2014 / 4:29 e m

    Tack för smakbiten. Gillar att läsa några rader från böcker som jag nog aldrig skulle komma på att de ens fanns 🙂

  4. astridterese augusti 24, 2014 / 4:41 e m

    Det nærmer seg høst her og. I dag har det regnet hele dagen, men akkurat nå tittet solen frem og jeg fikk lyst til å gå ut. Jeg er litt tung i hodet etter å ha lest i hele dag så det hadde nok gjort godt 🙂 Ønsker deg en fin søndagskveld!

  5. Monika augusti 24, 2014 / 4:51 e m

    Låter lite otäckt att ha sin framtid bestämd på det viset, men hoppas de gillar varandra i alla fall 🙂

  6. bokdamen augusti 24, 2014 / 6:16 e m

    Tack för smakbiten! Det har verkligen regnat idag. Skulle på utomhusteater men det blev inomhus, som tur var. 🙂

  7. anette augusti 25, 2014 / 6:48 f m

    Flott smakebit! Dette høres virkelig ut som en bok for meg 🙂

  8. annasbokbord augusti 25, 2014 / 9:19 f m

    Har läst en del om dessa. Tack för smakbiten!

  9. C.R.M. Nilsson augusti 25, 2014 / 12:10 e m

    Hösten är så otroligt vacker, men jag kunde gott klara mig utan den råa, fuktiga kylan som kryper in i märg och ben och som gör att jag redan börjar gå i tjocka tröjor och varma tofflor.

    Jag har hört en del om den här boken, men tror inte den skulle vara något för mig. Tack för smakbiten 🙂

    • ladywindermere83 augusti 25, 2014 / 12:51 e m

      Jag är lite förtjust i den där råa kylan. Jag fryser sällan och föredrar det kallt framför varmt. 🙂

Kommentera

