En smakebit på søndag: The Glass Sentence – S.E. Grove

Smakebit på söndagIdag har jag en officiell slappardag. Gårdagen innehöll älgsafari i Småland vilket nu gör att jag inte behöver tvätta bilen på ett tag. Den slickades nämligen ren av bisonoxar… Efter det fylldes dagen av umgänge med släkten. Så hittills har semestern varit perfekt. Känns ännu bättre att jag har två veckor till med ledighet. Dessutom hinner jag läsa en hel del. Jag har läst ut flera böcker som jag har påbörjat under våren och sommaren. Och jag tror jag hinner med några böcker till…

Vill ni också dela med er av en smakbit? Gå in på Flukten fra virkeligheten i så fall.

The glass sentenceDagens smakbit kommer från THE GLASS SENTENCE av S.E. Grove. Det är första boken i en fantasytrilogi som handlar om Sophia Tims. Hon kommer från en familj av upptäckare och kartografer men bor tillsammans med sin onkel Shadrack då hennes föräldrar inte kommit tillbaka från deras senaste expedition. Shadrack är den bästa kartografen och Sophia har även hon bra koll på världen. Det som är intressant med boken är världen. Världen splittrades och efter det så har varje kontinent ett eget tidsrum. Smakbiten är en bild ur boken och föreställer en affisch som gör reklam för en freak show. Där visas varelser upp från de andra kontinenterna, något som anses vara exotiskt i 1890-talets Boston.

 

 

smakbitaugusti

20 thoughts on “En smakebit på søndag: The Glass Sentence – S.E. Grove

  1. C.R.M. Nilsson augusti 17, 2014 / 4:32 e m

    Det låter som om det skulle kunna vara en bok för mig 🙂 Tack för tips och smakbit!

  2. Maddes bokblogg augusti 17, 2014 / 4:57 e m

    Har sett den här boken på utländska bokbloggar på youtube, den ser jättefin ut! Hoppas du får en trevlig semester själv börjar jag i morgon i gen!

    • ladywindermere83 augusti 17, 2014 / 6:31 e m

      Såg den också på Booktube och blev sugen på att läsa den. Tack! Hoppas du får en fin första arbetsvecka.

    • ladywindermere83 augusti 17, 2014 / 6:32 e m

      Visst är det. Ska bli kul att läsa lite längre i den och se om utförandet håller måttet.

  3. Marie Eggimann augusti 17, 2014 / 5:36 e m

    Tack för smakbiten eller bilden. Den finns väl inte på svenska än antar jag.

  4. Sara Pepparkaka augusti 17, 2014 / 6:03 e m

    Jag borde nog antagligen hitta någon smaskig fantasybok för att få fart på läsandet.

  5. Monika augusti 17, 2014 / 6:17 e m

    Jag tycker det där liknar något jag sett på TV. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 augusti 17, 2014 / 6:33 e m

      Jag såg den för första gången på Booktube. Tyckte den lät väldigt intressant så jag klickade hem den från Bookdepository. 🙂

  6. bokdamen augusti 18, 2014 / 9:07 f m

    Intressant smakbit/bild. Blir lite nyfiken på denna. Ser fram mot att höra vad du tyckte om den sen. 🙂

  7. annasbokbord augusti 18, 2014 / 11:10 f m

    Låter som en bok för mig. Tack för smakbiten 🙂

Kommentera

