Läs-a-Lot sommar 2014: Dag 2-4

Nu är Läs-a-Loten igång för fullt. Det är riktigt roligt att följa alla på Twitter och Instagram och se vad för böcker andra läser. Jag har själv läst en hel del böcker under dessa tre dagar och tänkte även läsa lite till ikväll när alla andra tittar på fotboll.

Jag läste ut DEN RÖDA SOFFAN av Michéle Lesbre ganska så snabbt. Det var tyvärr inte en bok som föll mig i smaken. Men mer om det i ett annat inlägg. Därefter började jag på den fenomenala MORD PÅ LJUSA DAGEN av Agatha Christie. Riktigt bra och välskriven. Hur hon får ihop allt till slut är riktigt imponerande. Boken passade även in med det vackra vädret som dök upp i helgen.

Efter pusseldeckaren var det dags för lite äventyr. Detta i form av KINGDOM KEEPERS #3: DISNEY IN SHADOW av Ridley Pearson. Den här var tyvärr inte lika bra som de andra två utan det var mest samma samma hela tiden. Men, som sagt, mer om det i ett annat inlägg. Efter den klämde jag in en kortis som jag egentligen inte förstod så mycket av: RAPPORTER OM NATIONENS OPINIONSLÄGE av Heinrich Böll.

Just nu håller jag på med VÄGBYGGE av Stephen King. Den är nog utläst innan kvällen är över och då väntar bokhyllan på mig. Jag har nämligen läst alla böcker jag planerade att läsa. Men det råder ingen brist på böcker som jag borde ha läst för längesen.

4 reaktioner på ”Läs-a-Lot sommar 2014: Dag 2-4

Kommentera

