En smakebit på søndag: Kingdom Keepers #3: Disney In Shadow – Ridley Pearson

Smakebit på söndagÄntligen är sommaren här. Tyvärr betyder det inte att jag har semester, men den som väntar på något gott väntar väl aldrig för länge? I lördags så drog Läs-a-lot sommar 2014 igång. Det är riktigt roligt att få fokusera på läsningen en vecka. Igår hann jag inte med mindre än 4 böcker och idag har jag läst ut en. Ja, jag vet att jag läser extremt fort. Kan jag verkligen komma ihåg något av det jag läser? Det är det som är det lite finurliga med snabbläsning. Det sägs att man tar in mer av texten om man fokuserar på texten istället för att läsa ord för ord. Fort går det i alla fall. Tyvärr blir man ganska trött i ögonen stundtals så då passar jag på att titta klart på andra säsongen av Orange is the New Black. Rekommenderas!

Vill ni också dela med er av en smakbit? Gå in på Flukten fra virkeligheten i så fall.

Dagens smakbit kommer från den tredje delen ur serien Kingdom Keepers. Den handlar om ett gäng ungdomar som har lånat ut sig till att arbeta som hologram på Walt Disney World. Vad de inte riktigt räknade med är att ibland när de sover blir de transporterade in i parken och råkar då ut för en massa äventyr. Det är nämligen inte bara de som är vakna, utan även elaka karaktärer från de olika attraktionerna. Bland annat är Maleficent en riktig fuling. Dagens smakbit kommer från när ungdomarna ska undersöka ledtrådar i en attraktion som heter Maelstrom. Själva attraktionen ligger i en del av EPCOT som ska föreställa en norsk by. Själva attraktionen är en liten flumeride där man får åka ner för backar både framlänges och baklänges. Riktigt rolig, faktiskt.

Disney in ShadowThey were inside the doors of Maelstrom, walking quietly through the empty waiting-line area, approaching the attraction’s loading dock. The main lights had been turned off. There was no music. As they arrived at the loading area, where guests would board the boats, the enormous painted mural facing them was barely lit, so that only the most brightly colored paint jumped out at them: a red-and-white striped sail, the top half of the sun, a village of white buildings.

 

 

22 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Kingdom Keepers #3: Disney In Shadow – Ridley Pearson

  1. Kul idé, att jobba som hologram. Jag önskar jag kunde skicka mitt hologram till jobbet så jag själv kunde göra andra, viktigare saker 🙂

Kommentera

