Läs-a-lot sommar 2014: Dag 1

Än hade jag tänkt hinna med lite läsning till men jag kan verkligen inte klaga på hur dagen har gått. Läsningen bara flöt på. I natt började jag med att läsa ut JANE AUSTEN-KLUBBEN. Den var inte bra, tyvärr. Men man kan ju inte börja en läs-a-lot med att ge upp en bok, eller hur?

På morgonen blev det läsning i ASKUNGAR av Kristina Ohlsson. Spännande och lättläst läsning så den boken varade inte speciellt länge. Dessutom lästes det hela 159 sidor under dagens lässpurt. Jag är nästan imponerad av mig själv!

Efter ASKUNGAR läste jag HJÄLTEN av Dean Koontz. Oj, vilket lågvattenmärke. Som tur var gick den väldigt snabbt att läsa så även den är klar. Några timmar på altanen så slapp jag läsa mer ett udda par som flydde från en ensidig mördare. Det var verkligen inte en av hans bättre böcker.

Men nu är det kväll. Bredvid mig har jag en god White Russian. Det råkar vara en mycket passande drink då boken som förgyller min kväll utspelar sig delvis på transsibiriska järnvägen och i Irkutsk. Boken heter DEN RÖDA SOFFAN av Michéle Lesbre. Det är en kort, ganska pretentiös bok som nog är utläst innan midnatt. Imorgon väntar en bok av Agatha Christie. Ser fram emot den.

Kommentera

