Läs-a-lot: Sommar 2014

Jag kommer att delta i sommarens läs-a-lot som ordnas av Nelly och Jenny. Den pågår mellan 5 – 11 juli och temat är TBR-shame (den delen av böcker du ska läsa som har legat aningen för länge). Kul tema och något som verkligen passar mig så jag har säkert över tusen olästa böcker i bokhyllan. Så tänkte dela med mig av vad jag tänkte läsa under läs-a-loten. Det är ganska många böcker så det är tveksamt om jag hinner med alla, speciellt eftersom jag jobbar samtidigt, men man måste ju prova. Dels valde jag några tunna böcker som stått en evighet i hyllan. Dessutom tänkte jag försöka läsa en bok av de tre författare jag samlar mest på, nämligen Stephen King, Agatha Christie och Dean Koontz. Boken av Kristina Ohlsson har fina pappa tjatat om att jag ska läsa ett bra tag nu och sen tänkte jag även fortsätta på del tre i serien om väktarna av Walt Disney World. Tror ni jag hinner allt?

Planerad läsning:

  • Askungar – Kristina Ohlsson
  • Jane Austen-klubben – Karen Joy Fowler
  • Den röda soffan – Michéle Lesbre
  • Rapporter om nationens opinionsläge – Heinrich Böll
  • Kingdom Keepers: Disney in Shadow – Ridley Pearson
  • Mord på ljusa dagen – Agatha Christie
  • Hjälten – Dean Koontz
  • Vägbygge – Stephen King

 

lasalotplanering.jpg

 

10 reaktioner på ”Läs-a-lot: Sommar 2014

Kommentera

