En smakebit på søndag: The Vacationers – Emma Straub

Smakebit på söndagGlad midsommar på er alla! Regnet öser ner, ungefär i samma takt som min rinnande näsa. Har gått och blivit snorförkyld igen. Förhoppningsvis går det över väldigt fort. Har inte ens ork att läsa speciellt mycket. Men en smakbit vill jag dela med mig av!

Vill ni också dela med er av en smakbit? Gå in på Flukten fra virkeligheten i så fall.

Dagens smakbit kommer från THE VACATIONERS av Emma Straub. Jag har inte börjat läsa den än, men den står på tur efter ALLEGIANT (3:e boken i Divergent-serien). Boken handlar om Franny som ska åka på semester. Hon och familjen ska tillbringa två veckor i ett mysigt hus på vackra Mallorca. Men går någonting nånsin som man tänkt sig?

Smakbiten jag bjuder på idag kommer från första sidan i boken och beskriver hur man kan känna sig inför resan. Och jag måste säga, det stämmer in väldigt bra på mig.

The vacationersLeaving always came as a surprise, no matter how long the dates had been looming on the calender. Jim had packed his suitcase the night before, but now, moments before their scheduled departure, he was wavering. Had he packed enough books? He walked back and forth in front of the book shelf in his office, pulling novels out by their spines and then sliding them back into place.

20 reaktioner på ”En smakebit på søndag: The Vacationers – Emma Straub

  1. Jag brukar packa ner läsplattan också, då har jag tillgång till fler böcker än jag förmodligen hinner läsa i resten av mitt liv 🙂 Tack för smakbiten!

  2. Det var et meget kjent problem. Jeg klarer aldri bestemme meg for mengden bøker med en gang. Jeg går som regel til kofferten og tar ut en eller to, og kanskje legge tilbake to andre 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  3. Haha jag känner igen mig väldigt väl i smakbiten. 🙂 Håller just nu på och packar och ja det blir nog några böcker för mycket och så köper jag förmodligen några också….usch vad trist med förkylning, krya på dig.

    1. Ja, det är så typiskt när jag har mycket att göra på jobbet och vet inte om jag kommer vara pigg nog att orka en dag på jobbet. Det har mest varit soffan som gällt… Och typ tre täcken… 🙂

  4. Veldig gjenkjennelig ja, man vil jo helst ha kofferten full:) Gleder meg til å starte på Allegiant, var da ikke helt fornøyd med andre boken, alt for mye syting, og hvor mange ganger går det an å slå seg på den der armen da, ble litt små irritert. Men håper jo siste boken skal være like god som den første:) Takk for smakebit! Ha en fin søndag!:)

Kommentera

