En smakebit på søndag: Insurgent – Veronica Roth

Smakebit på söndagHelgen har varit fylld av trevligheter. Vi har grillat med trevliga människor, dansat loss och till och med premiärbadat i Själevadsfjärden. Det var faktiskt inte så kallt… Nu är det i alla fall dags för att dela med sig av en smakbit. Fler mumsbitar hittar ni här.

Jag läste ut DIVERGENT för någon vecka sen och kunde inte hålla mig ifrån INSURGENT. Den börjar spännande, nästan så man har andan i halsen direkt från sida 1. Hur ska det gå för Tris, Four och alla andra på flykt? Jag har kommit några hundra sidor in men smakbiten som jag delar med mig av kommer från sidan kapitel åtta. Jag tycker smakbiten är ett ypperligt exempel på känslan som boken även förmedlar till sina läsare. En känsla av att du inte är riktigt säker och vet inte vad som väntar kring nästa hörn.

InsurgentWe decide to follow the railroad tracks to the city, because none of us is good at navigation. I walk from tie to tie, Tobias balances on the rail, wobbling only occasionally, and Caleb and Susan shuffle behind us. I twitch at every unidentified noise, tensing until I realize it is just the wind, or the squeak of Tobias´s shoes on the rail. I wish we could keep running, but it´s a feat that my legs are even moving at this point.

30 thoughts on “En smakebit på søndag: Insurgent – Veronica Roth

  1. johannasdeckarhorna juni 8, 2014 / 3:19 e m

    Jag har denna serie kvar att läsa, men det kanske blir nu när jag vet att sista delen kommer på svenska till hösten så man kan få veta slutet 🙂

    • ladywindermere83 juni 8, 2014 / 3:26 e m

      Och så kommer ju hela serien som film över några år framöver. Det blir nästa steg, men jag måste läsa böckerna först. 🙂

  2. Lene juni 8, 2014 / 4:15 e m

    Lagt merke til disse bøkene, men ikke lest dem. Ha en fin søndag!

    • ladywindermere83 juni 8, 2014 / 6:02 e m

      Rekommenderar den första varmt. Den är en sån man sträckläser. 🙂

  3. Emmas hylla juni 8, 2014 / 5:00 e m

    Det verkar som att jag kanske får ta och läsa de här. Tack för smakbiten!

  4. bokdamen juni 8, 2014 / 5:33 e m

    Det här är en serie som jag inte har läst. Funderar lite på det eller så blir det bara filmerna…. 😉

    • ladywindermere83 juni 8, 2014 / 6:03 e m

      Jag bestämde mig för att läsa böckerna innan jag ser filmerna. Lättare att jämföra då upplever jag…

  5. Beathe Solberg juni 8, 2014 / 5:55 e m

    Denne har jeg lest..Kos deg med lesingen. Ha en fin kveld:-)

  6. Lottens Bokblogg juni 8, 2014 / 5:57 e m

    Låter som en underbar helg:-)
    Jag har Divergent på läslistan sen ett bra tag tillbaka. Kanske i sommar… Sen står Insurgent också i hyllan om jag får blodad tand…

    • ladywindermere83 juni 8, 2014 / 6:03 e m

      Du läser den snabbt. Dels flyter den på bra men samtidigt är den så spännande att man inte kan sluta läsa. 🙂

  7. Helena, MsHisingen juni 8, 2014 / 6:06 e m

    Tyckte bättre om den här än första delen (som jag ändå tyckte om). 🙂

  8. Isabella/Gråbekka juni 8, 2014 / 6:42 e m

    Herlig bok du leser idag, samme som meg:) Vanskelig å legge den vekk. Blir spennende å se hvordan det skal gå med Tris og gjengen, kos deg masse med å finne det ut:)

  9. Lesehesten juni 8, 2014 / 7:11 e m

    Takk for gjensynet med denne 🙂 Jeg absolutt elsker Divergent-serien 🙂

  10. astridterese juni 8, 2014 / 7:58 e m

    Jeg har Insurgent her og gleder meg til å begynne på den. Jeg må bare lese noen bøker som kommer først i køen 🙂 Ønsker deg en fin sommerkveld!

    • ladywindermere83 juni 9, 2014 / 3:42 e m

      Då har du något att se fram emot. 🙂 Önskar dig detsamma!

  11. Monika juni 9, 2014 / 3:25 e m

    Divergent har jag på läsplattan, så vi får se när den blir läst. Gillar jag den kanske jag fortsätter med denna 🙂

    • ladywindermere83 juni 9, 2014 / 3:43 e m

      Det är lite som Hungerspelen men med inte fullt så egoistisk hjältinna… 🙂

  12. C.R.M. Nilsson juni 10, 2014 / 6:46 f m

    Efter att ha läst Divergent, kunde inte jag heller ge mig till tåls. Eftersom jag inte hade boken hemma, beställde jag hem Insurgent för att susa igenom dem 🙂 Sedan fick jag ju tyvärr vänta på att Allegiant skulle behaga komma ut i handeln… Men spännande serie!

    • ladywindermere83 juni 10, 2014 / 2:34 e m

      Det finns alltså en fördel med att inte ligga i kapp med utgivningen… 😉

  13. stjernekast juni 16, 2014 / 10:18 e m

    Det er en god smakebit du delte! Jeg så filmen basert på den første boka i helga. Jeg har ikke lest bøkene, enda da.

    Jeg håper du får en videre fin uke.

Kommentera

