Enkät 2014 #9: Sommarenkät

Sommaren är i antågande och vad passar då inte bättre än att svara på en sommarenkät. Hittade den hos Kulturloggen men tror att den ursprungligen kommer från Bokhora.
 
 
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag skulle verkligen behöva fortsätta på eller avsluta lite påbörjade serier, så:
 
Cress – Marissa Meyer
The Scorch Trials – James Dashner
The Shadow Rising – Robert Jordan
Järndrottningen – Julie Kagawa
Changeless – Gail Carriger
 
 
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Har faktiskt inget bra svar på denna, möjligen en bok av Dostojevskij. Möjligen ingen bra sommarbok, men har några i bokhyllan som väntar på att bli lästa.
 
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
På vår nya altan, helst under parasollen i en skön solstol. Gärna en god drink vid sidan om och lite trevlig sommarmusik i öronen.  
 
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Förmodligen blir det lite mer inomhusläsning än vad jag tänkt mig, men tror ändå att jag kommer tillbringa mycket tid på altanen.
 
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Cress av Marissa Meyer. Jag har höga förväntningar på den… 
 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Så länge ALLA läser en bok i sommar, är jag nöjd.
 
7. Strand eller hängmatta?
Strand, så länge det inte finns en massa getingar.
 
8. Deckare eller roman?
Både och.
 
9. Favoritgenre?
Jag gillar så många genrer så är svårt att välja. Men jag kommer aldrig tröttna på skräck, thrillers eller fantasy.
2 reaktioner på ”Enkät 2014 #9: Sommarenkät

Kommentera

