Enkät 2014 #8: Bump in the Night

Hittade denna taggen hos Monika. Då jag älskar övernaturliga eller läskiga saker passar ju den här mig perfekt. Har ni inte svarat på den heller så är det bara att CTRL+C och svara ni också.

Det hela går ut på att svara på 6 lite längre frågor och sen sex lite snabbare, enkelt eller hur?

Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
Just nu är det spöken som gäller. Ett tag var det vampyrer men nu tycker jag att de känns lite smått passé. Varulvar har aldrig intresserat mig.

Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
Svår fråga. Hade man fått välja på en scen ur en film så är valet lätt. Jag skulle inte vilja vara med om det som händer i HUMAN CENTIPEDE. Men nu var det ju en scen ur en bok jag skulle välja. Jag tror jag väljer det som Paul Sheldon råkar ut för i LIDA av Stephen King.

Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
Då skulle jag välja att besöka Splash Mountain. Men det är ju en jätterolig karusell på Walt Disney World, tänker ni då. Inte läskig överhuvudtaget. Men jag tänkte besöka den med gänget från KINGDOM KEEPERS #1: DISNEY AFTER DARK av Ridley Pearson. Där är nämligen karusellen riktigt läskig och så får man ”chansen” att åka ner för stupet utan att sitta i en stock…

Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
Senaste boken som jag haft förmånen att sluta läsa var BIG BREAST AND WIDE HIPS av Mo Yan. Fungerar bättre än kamomillte.

Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
NOS4R2 av Joe Hill. Lite för lång och ojämn. Hade vunnit på att tightas till lite grann.

Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
King Joffrey ur SONG OF ICE AND FIRE av George R.R. Martin är onödigt ond. Men oftast brukar ju synden straffa sig självt…

Snabbfrågorna:

Vilken är din favroritvampyr? 
Lestat de Lioncourt från böckerna av Anne Rice (och filmen med Tom Cruise).

Vilken är din favoritvarulv?
Alcide Herveaux från TRUE BLOOD.

Vilken är din favorithäxa?
De tre häxorna i filmen HOCUS POCUS. Underbara!

Vilket är ditt favoritmonster?
Frankensteins monster.

Vilket är ditt favoritspöke?
Spöket Laban, favoriten sedan barnsben.

Vem är din favoritmördare?
Scar från LEJONKUNGEN. Han är elak ända in i själen men får vad han förtjänar.

2 thoughts on “Enkät 2014 #8: Bump in the Night

  1. Monika maj 18, 2014 / 6:04 f m

    Hur kunde jag glömma Lida? Måste ha blockerat det som hände där, fruktansvärt otäckt, ryser fortfarande bara jag tänker på det.

    • ladywindermere83 maj 18, 2014 / 7:21 f m

      Huva, vilken obehaglig bok det är. Där lyckas King verkligen skrämma upp en.

Kommentera

