Enkät 2014 #7: 20 snabba frågor

Hittade den här lilla enkäten hos Enligt O. Roligt med lite snabba frågor, speciellt när de flesta frågorna handlar om böcker eller läsande. Meningen är att man ska svara så snabbt som möjligt, inte tänka så mycket alltså. Mina svar är de i fetstil.

Snabbläsare eller långsamläsare? Gillar inte när läsningen går långsamt. 

Tegelstenar eller tunnisar? Många böcker är tyvärr onödigt långa.

Bibliotek eller bokhandel? Jag gillar att äga mina böcker, men bibliotek har trevlig atmosfär.

Ljudbok eller e-bok? Ljudböcker går alldeles för långsamt för min smak.

Inbunden eller pocket? Pocket är billigare, tar mindre plats och är inte lika tunga.

Vampyrer eller spöken? Är faktiskt lite less på vampyrer, roligare med en bra spökhistoria.

En i taget eller slalomläsning? Jag läser alltid minst 15 böcker samtidigt…

Nytt eller gammalt? Jag föredrar moderna böcker före klassiker, oftast.

Bokmärke eller hundöra? Jag har en förmåga att tappa bort bokmärkena.

Snacks eller godis? Det ska vara en bit mörk choklad i så fall.

Biografier eller memoarer? Tror att jag gillar en sån bättre, har inte så stor erfarenhet.

Skräck eller chicklit? Jag älskar skräck.

Soffan eller sängen? Gillar att ha tv:n på samtidigt som jag läser.

Inne eller ute? Utomhus är trevligt, men där finns insekter, gassande sol och annat obekvämt.

Boken eller filmen? Men ser oftast filmen ändå.

Twitter eller Facebook? Har inte satt mig in i Twitter riktigt än.

Goodreads eller Boktipset? Boktipset använder jag inte alls.

Kokbok eller Bakbok? Följer bara recept när jag bakar.

Te eller kaffe? Just nu är jag i en period av kaffedrickande.

Nobelpriset eller Augustpriset? Mest för att det är så pampigt och stort.

2 reaktioner på ”Enkät 2014 #7: 20 snabba frågor

  1. Håller helt med om att det är obekvämt ute… Gassande sol, ungar,på moped, galna hundar som skäller på allt och alla, gräsklippare, häcksaxar, grillrök, trimmers… Listan på sådant som får en att tappa bort sig i texten är oändlig… 😉

Kommentera

