Bokbloggsjerka 2-5 maj – Favorisering?

Det finns inte mycket bättre än klämdagar. En extra ledig dag innan helgen. Perfekt för läsning, bloggning, tvättning, städning, inledning av årets fotbollssäsong. Mycket står på agendan idag, tur att energin är på topp! Men först är det dags att svara på veckans bokbloggsjerka. Denna helgen undrar Annika:

Vilken är den bästa bok du läst hittills i år?

 

Den enda bok som fått högsta betyg av mig i år är JAG, EN av David Levithan. Jag tyckte boken var nyskapande och välskriven. Jag fick även min man till att läsa den och han uppskattade den väldigt mycket.

JAG, EN handlar om pojken En som varje morgon vaknar upp i en ny kropp. En dag vaknar han upp i Justins kropp och blir störtförälskad i hans flickvän, Rhiannon. Så istället för att göra som han brukar, hålla sig så passiv som möjligt för att inte inverka för mycket i de liv han plötsligt hamnar i, försöker han nu på alla sätt träffa Rhiannon.

54 thoughts on “Bokbloggsjerka 2-5 maj – Favorisering?

  1. Anna maj 2, 2014 / 9:28 f m

    Håller med dig, mycket fin bok om identitet och att passa i sin kropp. Jag tyckte mycket om den!

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 9:30 f m

      Ja, det fanns många bra dimensioner i den här boken. T ex så är en homosexuell karaktär inget konstigt i den här boken, precis om det borde vara även i det verkliga livet. En könlös bok på något sätt…

  2. My maj 2, 2014 / 9:39 f m

    Just den boken finns med i min sommarläslista! 🙂 Kul att höra att du tyckte om den så mycket!

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 9:46 f m

      Kan nog säga att den tog mig med storm… Hade inga förväntningar när jag började läsa den, iofs. 🙂

  3. Emmas hylla maj 2, 2014 / 10:19 f m

    Denna står i min hylla, kommer nog läsa inom kort. Trevlig helg!

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 10:22 f m

      Lite avundsjuk är man allt för att du har läsningen framför dig. Hoppas du gillar den och trevlig helg till dig också!

  4. Monika maj 2, 2014 / 10:20 f m

    Den boken har jag hört en hel del om, men har inte läst själv. Än.

  5. Mia Eggimann maj 2, 2014 / 11:12 f m

    Nej den har jag inte läst, skoj med tips.

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 12:37 e m

      Ja, det var en bra fråga i dagens jerka. Man får massor av tips!

  6. ingergiller maj 2, 2014 / 11:55 f m

    Den har jag inte läst, men är jättesugen.
    /inger

  7. Sanna maj 2, 2014 / 12:57 e m

    Den låter jätteintressant, den måste jag försöka få tag i!

  8. [Anna] maj 2, 2014 / 1:24 e m

    Jag,En tror jag att jag har liggandes här hemma i någon hög…måste nog pusha upp den i läslistan!

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 4:09 e m

      Tur att inte alla tycker samma… Då skulle man inte få några tips. 🙂

  9. Lena maj 2, 2014 / 4:10 e m

    Denna bok står på min att läsa-lista. Hoppas den är så bra som de flesta tycker!!

    • ladywindermere83 maj 2, 2014 / 4:10 e m

      Smaken är ju som baken, så det är ju inget som kan garanteras… 🙂

  10. Stockholmsflickan maj 2, 2014 / 5:05 e m

    Övervägde att köpa den här på bokrean, men av någon anledning blev det inte av. Nu ångrar jag mig lite…

  11. Sara Pepparkaka maj 2, 2014 / 6:54 e m

    Den där har jag funderat på att läsa någon gång. Få se när.

  12. Anna maj 2, 2014 / 8:25 e m

    Tack för tipset, låter hemskt intressant! 🙂

  13. Zelly maj 2, 2014 / 8:31 e m

    Jag har varit så sugen på att läsa denna, köpte den på bokrean i år hoppas ta tag i den snart.

    • ladywindermere83 maj 3, 2014 / 6:36 f m

      Man har blivit nyfiken på många böcker i och med den här jerkan. Kul fråga denna vecka! 🙂

  14. Helen Bruhno maj 3, 2014 / 10:51 f m

    Jag En är verkligen en vacker bok som väcker många tankar. En bok jag lånade på bibblan men som jag vill äga så jag kan läsa om den igen.

    • ladywindermere83 maj 3, 2014 / 11:10 f m

      Den tål att läsas om. Själv funderar jag på att läsa den på engelska. Se om något har gått förlorat i översättningen.

  15. annelie (boklotus) maj 3, 2014 / 11:38 f m

    Jag har hört så mycket gott om David Levithan, har funderat ett tag på att läsa den här!

    • ladywindermere83 maj 3, 2014 / 12:26 e m

      Jag tycker faktiskt han är nära lika bra som John Green kan vara… Inte riktigt, men nästan. 🙂

  16. bokdamen maj 3, 2014 / 5:36 e m

    En bok som jag funderat på att läsa av och till och nu känns det som att jag borde göra det ganska snart. 🙂

    • ladywindermere83 maj 4, 2014 / 9:45 f m

      Tack för informationen. Tycker det är intressant att se lite annorlunda delar av staden jag besöker. Detta verkar ju vara ett perfekt sätt för att göra det på. 🙂

    • ladywindermere83 maj 5, 2014 / 2:17 e m

      Vi kan inte alla gilla samma. Men visst är idén häftig? 🙂

  17. annasbokbord maj 5, 2014 / 11:40 f m

    Inte läst denna ännu men jag är sugen 🙂

  18. Freja maj 5, 2014 / 5:34 e m

    Vilket ovanligt och spännande upplägg!

    • ladywindermere83 maj 5, 2014 / 7:00 e m

      Ja, boken är lite annorlunda upplagd. Kul när det är något nytt. 🙂

Kommentera

