Enkät 2014 #6: I Love Spring Book Tag

Hittade den här vårinspirerade taggen hos Biblioteket. Den såg rolig ut så varför inte svara på den? Vårkänslor kan man ju aldrig få nog av.

1. Hur är våren där du bor?
I solen är det varmt och skönt och i skuggan är det desto kyligare. Björkarna har precis börjat slå ut på vissa ställen i Örnsköldsvik. Det är inte lika grönt som i södra Sverige men det är definitivt vår här uppe också.
Utsikt från huset över Själevadsfjärden
Tagen kl. 18.45 den 26/4, med utsikt över Själevadsfjärden. 
2. Vilken är ditt mest efterlängtade boksläpp i vår?
Har egentligen inte jättestor koll på utgivningen. Efter en snabbtitt ser jag att uppföljaren till JUNGFRUSTENEN av Michael Mortimer ska släppas i maj. Fast jag inte gillade första delen så där speciellt mycket vill jag ändå läsa del två för att se om den tar sig. Den heter FOSSILDROTTNINGEN.
Fossildrottnignen
3. Visa ett bokomslag som får dig att tänka på våren.
Vår för mig är färger, massor av färger. Desto sprudlande desto bättre. Hittade denna i bokhyllan och tycker den är lite vårlik. Boken heter ARTICHOKE HEARTS av Sita Brahmachari. Den är än så länge oläst.
Artichoke Hearts
4. Var kommer du sitta och läsa i vår?
Läser mest i soffan men nu när solen är framme och värmer min bleka kropp sitter jag gärna ute på altanen. Eller på en handduk nere vid vattnet.
5. Hitta ett omslag med en sol på!
Om man tittar riktigt noga ser man en liten gul prick som nog ska föreställa en sol på omslaget av THE TENNIS PARTY av Madeleine Wickham/Sophie Kinsella. Även den är oläst.
The Tennis party
 
6. Vilka är dina favoritböcker att läsa på våren?
Tror faktiskt inte att jag har några favoritböcker att läsa på våren. Möjligtvis läser jag mer deckare på hösten och fler romaner med relationstema på våren. Men vet inte som det finns någon statistisk signifikant skillnad mellan alla årstider.
7. Hitta en bok med många olika färger på omslaget.
Detta är nog ett av mina favoritomslag, ever. Det påminner mig om ljuva kvällar i Miami med härlig latinsk musik överallt. Boken heter THE MAMBO KINGS PLAY SONGS OF LOVE av Oscar Hijuelos. Även den oläst, men inte så länge till. Beklagar den suddiga bilden!
the mambo kings
8. Vilka taggar du?
Vem som helst som känner för att svara på frågorna!
2 reaktioner på ”Enkät 2014 #6: I Love Spring Book Tag

Kommentera

