En smakebit på søndag: Maddy West and the Tongue Taker – Brian Falkner

Smakebit på söndagIdag blir det en liten utflykt. Jag och mannen ska nämligen åka till IKEA för att se om vi kan hitta lite bra förvaring. Vi har ett pågående projekt hemma just nu där vi rensar bort onödiga prylar och organiserar upp det som är kvar. För att få det bra organiserat behövs ju även bra förvaring. Men innan vi åker ska jag dela med mig av en smakbit. Denna smakbit har jag fått tillgång till via Netgalley. Det är en sida där man kan efterfråga recensionsexemplar i e-boksformat från både små och stora förlag runt om i världen. Sen får man bifoga sin recension av boken där och så kan förlagen använda sig av det man skrivit. Det är ett roligt koncept då man hittar många okända böcker och författare. Kika in hos Flukten fra virkeligheten och dela med er av en smakbit ni också.

Den här smakbiten kommer från middle-grade-boken MADDY WEST AND THE TONGUE TAKER av Brian Falkner. Jag har inte hunnit speciellt långt i den än men den ska handla om Maddy West som pratar alla språk i hela världen. Därför blir hon ombedd att översätta några antika rullar vilket leder till att hon blir indragen i ett stort och farligt äventyr. Smakbiten kommer från kapitel 1, sidorna 7-8.

 

Maddy West and the Tongue Taker

 

Smakbit Maddy West

22 thoughts on “En smakebit på søndag: Maddy West and the Tongue Taker – Brian Falkner

  1. Monika april 27, 2014 / 8:18 f m

    Lite kul smakbit 🙂 Tack för tipset om gratis e-böcker också 🙂

    • ladywindermere83 april 27, 2014 / 4:39 e m

      Ja, netgalley är trevligt. Förutsatt att man blir godkänd av förlagen… 🙂

  2. C.R.M. Nilsson april 27, 2014 / 10:50 f m

    Jag blev genast lite nyfiken på den här boken 🙂 Tack för tipset!

  3. bokdamen april 27, 2014 / 3:00 e m

    Netgalley låter intressant, även om jag inte riktigt har fått till det med E-böcker ännu, men det kommer kanske, så tack för tipset! 🙂 Och tack för smakbiten. Låter som en spännande bok, inte dumt att kunna alla språk i världen….

    • ladywindermere83 april 27, 2014 / 4:40 e m

      Ska jag vara helt ärlig är jag inte vän med e-böcker än heller. Föredrar pappersvarianten. 🙂

  4. Lene april 27, 2014 / 3:43 e m

    Takk for smakebiten 🙂

  5. Holavedsbruden Ewa K april 27, 2014 / 5:04 e m

    Det där med e-böcker är inte min grej. Men jag kanske vänjer mig så småningom.

    • ladywindermere83 april 27, 2014 / 8:26 e m

      Det är egentligen inte min grej heller. Men de växer faktiskt på en. Praktiskt om man är i ett mörkt rum med dålig belysning. Och så tar de ingen plats. 🙂

  6. Helena, MsHisingen april 27, 2014 / 5:52 e m

    Intressant smakbit. Tack! Vilken ålder skulle du rekommendera den ifrån (alltid på jakt efter bra högläsning…)?

    • ladywindermere83 april 27, 2014 / 8:26 e m

      Huvudkaraktärerna i boken är runt tio år så där någonstans, kanske… Den är väldigt gullig, i alla fall! 🙂

  7. Beathe Solberg april 27, 2014 / 6:03 e m

    Det er godt å få ordnet opp litt innimellom. Boken har jeg ikke hørt om men jeg likte smakebiten 🙂 Ha en fin kveld!

    • ladywindermere83 april 27, 2014 / 8:27 e m

      Här var det på tiden att vi tog tag i saker. Kläderna fick inte plats i garderoben, prylar överallt utan att ha någon riktig plats. Så skönt att börja komma i ordning. 🙂

  8. Lottens Bokblogg april 27, 2014 / 8:59 e m

    Hm, undrar om jag vågar kolla upp det där netgalley 😉 Tack för smakbiten!

  9. anette april 27, 2014 / 9:24 e m

    Wow, for en flott smakebit! Og omslaget på boken var helt fantastisk. Denne boken må jeg absolutt få tak i. Godt at jeg har bøker å drømme meg bort i etter fotballkampen i dag 😉

  10. Tones bokmerke april 28, 2014 / 4:25 f m

    Takk for smakebiten. Snakke alle språk. det hadde vært noe, Våren er tiden for rydding; det blir lyst og man vår virkelyst etter den lange vinteren. E.bøker er jeg ikke begynt med. Ennå. Hadde vært greit med bøker jeg ikke tenker å lese flere ganger. Sånn er det med krim.

    • ladywindermere83 april 28, 2014 / 6:12 f m

      Är inte speciellt van vid e-böcker jag heller, men det har sina fördelar ibland. 🙂 Håller helt med dig om att det är skönt att rensa ut på våren. Göra huset redo för sommaren! 🙂

  11. Birthe april 28, 2014 / 7:12 f m

    Takk for smakebiten! Virker som en spennende bok 🙂

Kommentera

