Bokbloggsjerka 25-28 april – Drabbad av boksmälla?

Då var det dags för veckans bokbloggsjerka. Idag undrar Annika på om vi uppfyller några av punkterna på listan: 21 Signs You’re Suffering From A Book Hangover.

Känner du igen dig i något eller några av de påståenden som du kan läsa om på ”21 Signs You’re Suffering From A Book Hangover”? 

Vilket eller vilka i så fall?

Jag känner igen mig i några stycken av punkterna, färre än vad jag trodde jag skulle göra…

  • 5. You’ve ordered everything else the author has ever written – Det här har jag en förmåga att göra om jag verkligen uppskattar en bok. Försöker hålla mig ifrån att samla på böcker av alla författare, men det blir en hel del. Det är perfekt att leta de böcker man saknar på second hand-butiker eller loppisar.
  • 6. And furiously researched any possibility of a sequel – Givetvis gör jag detta. Är första boken bra vill man ju gärna läsa den andra.
  • 7. Or any possibililty of a movie adaption – Att se en bok man gillar filmatiseras är både kul och lite läskigt. Har de tolkat boken så som jag har gjort? Förstör den intrycket totalt eller behåller den känslan man fick när man läste boken även i filmen?
  • 11. You feel irrationally jealous of people who hasn’t read the book yet – De får ju uppleva boken för första gången. Hur kan man inte vara avundsjuk på en sån sak?
18 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 25-28 april – Drabbad av boksmälla?

  1. Jag köper gärna fler böcker av en författare vars bok jag gillat, då gillar jag säkert de andra böckerna oxå! Men filmatiseringar, nej tack, jag vill inte se bra böcker förstöras på bio, jag har redan den bästa filmen i mitt huvud för just den boken…

Kommentera

