Enkät 2014 #5: 15 frågor

Hittade den här enkäten på Zellys bokblogg så varför inte svara på den? 

 

1. När började du läsa böcker?
Jag har läst sen jag lärde mig läsa när jag var cirka 3 år gammal. Det började med barnböcker, gick vidare till Kalle Anka-tidningar, Tvillingarna i Sweet Valley och hästböcker. Sen var steget inte jättelångt till vuxenböcker. 

2. Vilken är din favorit genre? 
Just nu är fantasy en favoritgenre. Dock läser jag gärna böcker från alla genrer, nästan i alla fall. Ren romance tror jag inte att jag orkar läsa…
3. Var brukar du köpa dina böcker? 
Nya böcker beställer jag på nätet. Fysiska bokhandlar är för dyra så det blir väldigt sällan jag inhandlar något där. Men de stället där jag inhandlar flest böcker är i secondhand-affärer. Det är så roligt att fynda, speciellt när det gäller böcker.

4. Går du till något bibliotek och lånar böcker? 
Nej, det händer väldigt sällan. Mest för att jag alltid glömmer att lämna tillbaka böckerna i tid.

5.Har du någon speciell plats där du läser? 
Sitter oftast i en läsfåtölj eller i soffan. Läser inte så mycket i sängen längre, somnar oftast direkt.

6. Vilken är din favoritbok?
Detta är en av de svåraste frågorna man kan få. Drämmer till med The Fault in Our Stars av John Green. Mest för att den gjorde sånt stort intryck på mig.

7. Vem är din favoritförfattare?
John Green, Robert Jordan, Rick Riordan med många flera…

8. Har du en bokblogg där du recenserar böcker? 
Eh, ja.

9. Hur länge har du bloggat på din bokblogg?
Sen juli 2012. Har haft några få uppehåll då lusten att blogga och/eller läsa inte har infunnit sig.

10. Läser du någon annan bokblogg/bokbloggar?
Jag läser väldigt många bokbloggar. Klickar dagligen in på flera, ingen nämnd – ingen glömd.

11. Inspireras du att skriva egna berättelser när du läser böcker? 
Jag skrev mycket när jag var yngre och har fortfarande en skrivarglöd inom mig. Tyvärr har jag inte tid för det just nu. Det får komma när det kommer.

12. Hur lång tid tar det för dig att läsa ut en bok?
Det beror helt på. Jag läser ca 12-15 böcker samtidigt. 100 sidor i en sen lägger jag den underst i högen och tar nästa och läser 100 sidor i den och så vidare. Ett sätt som fungerar väldigt bra för mig. Ibland kan jag inte hålla mig utan måste läsa ut boken direkt och då gör jag det.

13. Lyssnar du på musik när du läser? 
Jag har gärna TV:n på när jag läser. Gillar att ha lite bakgrundsljud så det inte är så tyst.

14. Brukar du lyssna på ljudböcker?
Nej, det går alldeles för långsamt för min smak. Sen kan man inte skumma genom en ljudbok.

15. Vilken bok läser du just nu och vad tycker du om den?
Den boken jag läser just nu är The Last Runaway av Tracy Chevalier. Än så länge är den fängslande och välskriven.

2 reaktioner på ”Enkät 2014 #5: 15 frågor

Kommentera

