Men vi knullar ju ändå inte – Ann Söderlund

men-vi-knullar-ju-anda-inteKajsas snabba tankar: Flängig krönikesamling utan sammanhang.

Recension: Jag har alltid gillat Ann Söderlund när jag sett henne på TV. Hon verkar vara en kvinna som vet vad hon vill, inte är rädd för någonting men är ändå mänsklig. När jag då hittade denna lilla pocket på second hand blev jag lycklig och började läsa direkt när jag kom hem.

Oj, vad jag blev besviken. Boken är uppbyggd av krönikor som ska beskriva vardagen och olika situationer man kan hamna i som mamma, fru eller väninna. Tyvärr är de flesta kapitel samma samma. Söderlund får inte fram så många olika slutsatser utan det är i princip samma slutsats som används för allt. Det är en bra slutsats – allt löser sig så bry dig inte så förbannat om vad andra tycker…

Mellan varje kapitel finns det lite foton på Söderlund med familj. Det tycker jag var en bra idé. Problemet är att det inte riktigt passar sig på detta papper. Bilderna blir gryniga och man kan knappt se vad bilderna föreställer.

Om Söderlund ska släppa en ny bok någon gång tycker jag de ska lägga ner lite mer krut på korrekturläsningen och även fundera över upplägget av boken. Gör de detta kan jag tänka mig att läsa ännu en bok, mest för att Ann är Ann. Men påminner den det minsta om den här så tackar jag dessvärre nej…

Rekommenderas för: Den som har mycket tid över.

0,5/5 Kajsa Ankor
Betyg 0,5

 

3 thoughts on “Men vi knullar ju ändå inte – Ann Söderlund

  1. johannasdeckarhorna april 21, 2014 / 7:21 e m

    Jag tror inte jag skulle ha kommit på idén att läsa denna, men efter din recension är jag helt säker på att det inte kommer att bli aktuellt. 🙂

Kommentera

