Enkät 2014 #4: 21 frågor

För alla som undrar vem jag egentligen är kommer här lite ledtrådar. Jag hittade frågorna på den fina bloggen ielinashylla.

Jag heter Kajsa.
Jag är för tillfället nyss hemkommen efter en tur till second-handaffären på jakt efter nästa bokfynd.
Jag är bra på frågesport.
Jag tycker inte om småkryp, skulle kunna säga att jag hatar dem.
Jag är dålig på ta en förlust.
Jag läser just 12 böcker samtidigt. Läser ca 100 sidor sen går jag över till nästa. Ett lässätt som passar mig alldeles utmärkt.
Jag gillar när jag är ledig och har tid för att läsa.
Jag sjunger hellre än bra.
Jag älskar min man, min pappa och mina böcker.
Jag är inte speciellt bra på att låta bli att köpa böcker.
Jag föredrar att handla böcker över nätet än i bokaffär. Lyckan att öppna ett paket slår känslan av att packa upp boken ur en påse.
Jag tycker om vin. Speciellt en riktigt fin Pinot Noir eller en kraftig Rioja.
Jag är beroende av kvarg. Får jag inte äta lite kvarg varje dag känns det som en dålig dag.
Jag har på mig klänning eller kjol för det mesta. Hemma blir det mysiga, mjuka kläder. Optimerade för läsning!
Jag dricker helst vatten från Örnsköldsvik. Sveriges godaste kranvatten!
Jag lyssnar på allt möjligt, senast några låtar av Disturbed.
Jag blir arg på fördomsfulla människor i allmänhet. Rasister och homofober i synnerhet.
Jag blir rädd av hur det ser ut i världen just nu. Oroligt och spänt. Usch…
Jag önskar mig fler bokhyllor eller ett större hus. Och fred på jorden!
Jag är pinsamt dålig på att lära mig gamla eller utländska längdmått.
Jag är uppväxt i Kristianstad, Skåne.

Kommentera

