En smakebit på søndag: Swing – Bengt Ohlsson

Smakebit på söndagHärliga söndag! Idag har jag läst massor och det är så roligt. Läslusten på topp, solen skiner och man kan höra fågelkvitter. Underbara liv! En annan toppensak med söndagar är att man får dela med sig av smakbitar ur det man läser. Vill du läsa andras smakbitar klicka här.

Jag läser en massa böcker samtidigt just nu så jag har några att välja från. Valet föll på SWING av Bengt Ohlsson. Boken handlar om Åke och Hanna som börjar experimentera genom att gå på swingerklubb. Besöket leder till vidare äventyr, men vad känner paret egentligen? Smakbiten kommer från sidan 14. Hanna har just berättat för Åke att hennes bästa väninna, Camilla, hade varit på swingerklubb. Samtalet fortsätter…

SwingHan undvek envist hennes blick och stirrade in i stearinlågan.

– Jag tyckte förstås också att det lät helt skruvat först, sa Hanna. Men ju mer hon berättade, desto mer spännande tyckte jag det verkade.

Åke svarade inte.

Hanna sträckte ut en lekfull hand över bordet och spretade med fingrarna mot honom. Hennes hand fick honom att tänka på en spindel som närmade sig.

-Tror du inte att det kunde vara kul för oss också?

Det här händer inte mig, tänkte Åke.

28 thoughts on “En smakebit på søndag: Swing – Bengt Ohlsson

  1. Maddes bokblogg mars 16, 2014 / 5:02 e m

    Ja de kanske är en bok för mig detta! Tack för smakbiten!

  2. Emmas hylla mars 16, 2014 / 6:22 e m

    Denna har jag tänkt att jag ska läsa, tack för smakbiten!

  3. Lottens Bokblogg mars 16, 2014 / 6:25 e m

    Tack för smakbiten. Har fått för mig att det här inte är en bok som jag har lust att läsa, utan att jag riktigt kan förklara varför 😉

    • ladywindermere83 mars 16, 2014 / 7:22 e m

      Ibland känner man så för böcker. Men den är ganska bra… 😉

  4. astridterese mars 16, 2014 / 6:27 e m

    Kan du sende litt leselyst til meg? 😀 Den er laber hos meg, og jeg ønsker meg den tilbake! Ønsker deg også en fin søndagskveld!

    • ladywindermere83 mars 16, 2014 / 7:23 e m

      Du kan få lite av mig, just nu har jag mer än vad jag behöver! 🙂 Den kommer nog snart tillbaka till dig. 🙂

  5. Carro mars 16, 2014 / 6:30 e m

    Låter so men bra söndag! 🙂
    Den här tog jag bort reservationen på på biblioteket, det kanske jag inte skulle ha gjort.. Aja, det kommer nog en tid för den också 🙂

  6. Helena, MsHisingen mars 16, 2014 / 9:43 e m

    Låter som en toppensöndag! Men stackars Åke i utdraget, låter inget vidare…

  7. Mattias mars 16, 2014 / 11:31 e m

    Tror inte det är något för mig, men det var en bra smakebit. Hennes lekfulla fingrar och hans stora obehag – snyggt beskrivet. 🙂

  8. Monika mars 17, 2014 / 8:21 f m

    Jag har kikat lite på hans böcker, men har ännu inte gjort slag i saken. Tack för smakbiten!

  9. C.R.M. Nilsson mars 17, 2014 / 1:54 e m

    Det här vore kanske en bok för mig. Tack för tips och smakbit 🙂

  10. Siri mars 17, 2014 / 7:33 e m

    Herlig smakebit 😀
    – Siri

  11. Marika mars 18, 2014 / 7:45 e m

    Låter som du hade en bra söndag. 🙂

    Jag läste Gregorius av Bengt Ohlsson nylige och gillade den, så den här kanske också vore nåt för mig. Tack för smakbiten!

    • ladywindermere83 mars 19, 2014 / 6:03 e m

      Den har inte jag läst men skulle kunna tänka mig att läsa den efter att ha läst den här. 🙂

Kommentera

