Du vet var jag finns – Rachel Cohn

Du vet var jag finns

Kajsas snabba tankar: Deppig ungdomsroman med många mörka tankar.

Recension: Miles och Laura är kusiner, men lever som syskon. En dag dör Laura av en överdos, troligen självmord. Unga Miles lämnas ensam kvar och mår inte så bra. Hon knaprar piller, dricker alkohol och röker cigaretter. Dessutom är hon överviktig.

Jag gillade inte den här boken överhuvudtaget. Den var tråkig och orealistisk. Miles är alldeles för negativ. Hon bara gnäller, gnäller, gnäller och gnäller. Hon behandlar de vänner hon har kvar i livet som skräp och tar inte alls hand om sig själv. Visst är det tufft om man mister sin bästa vän men Miles har verkligen inte en enda sida som man kan sympatisera med.

Den enda karaktären jag gillade i den här boken var Jim, Lauras pappa. Han verkade sympatisk och snäll, trots hans stora förlust. Jag vet att Rachel Cohn har skrivit en hel del böcker tillsammans med David Levithan och tror att det blir nog bättre då. Ensam blir hon lite för mörk och ensidig.

Rekommenderas för: Den som uppskattar en ganska seg bok med osympatisk huvudkaraktär.

Betyg 0,5

 

 

En reaktion på ”Du vet var jag finns – Rachel Cohn

Kommentera

