Bokbloggsjerka 21-24 februari: Är du den enda för mig?

Bokbloggsjerkadags! Hoppa över till Annikas blogg om du också är intresserad av att deltaga. Veckans fråga:

Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Det här var en väldigt svår fråga. Den hade varit lättare om det hade gällt en bokserie, då hade jag valt Harry Potter utan tvekan. Men nu gäller ju faktiskt frågan en enda bok. Resten av livet.

Ja, den ska ju helst vara tjock så den varar ett tag. Jag ska vara lite lurig och välja en bok med flera böcker i. Så mitt val är The Complete Works of Edgar Allen Poe. Då har jag flera, skrämmande historier att återkomma till när jag har läslust.

28 thoughts on “Bokbloggsjerka 21-24 februari: Är du den enda för mig?

  1. Perny februari 22, 2014 / 3:21 e m

    Oh, bra val, mycket bra val. Får man ändra sig? 😀

    • ladywindermere83 februari 22, 2014 / 3:24 e m

      Shakespeare är inte heller så dumt. Valde mellan de båda! 🙂

      • Perny februari 22, 2014 / 3:36 e m

        Kanske man kan få låna bok av varandra? Eller blir Annika sur då 😀

      • ladywindermere83 februari 22, 2014 / 3:42 e m

        Vilken bra idé! Tycker vi gör lite som vi vill. Vad kan hända? 🙂

  2. Sara Pepparkaka februari 22, 2014 / 7:11 e m

    Jag kom inte ens att tänka på att man skulle kunna välja någons samlade verk, men det är ju självklart att man borde det när man tänker efter.

  3. Mia Eggimann februari 22, 2014 / 7:53 e m

    Läsa sådant hemskt flera gånger, usch då.
    Mia

  4. Tobias februari 22, 2014 / 10:20 e m

    Bra val, själv kröp jag till korset med ett seriealbum om Batman. Inte riktigt lika imponerande, men jag har åtminstone många fina bilder att kolla på. 😛

  5. Monika februari 23, 2014 / 9:53 f m

    Naturligtvis får man välja både serier och samlade verk. Tycker du gjorde ett bra val 🙂

    • ladywindermere83 februari 23, 2014 / 10:20 f m

      Hoppas dock att valet aldrig behöver bli verklighet… Mardröm!

  6. C.R.M. Nilsson februari 23, 2014 / 12:57 e m

    The Complete Works of Edgar Allen Poe vore ju verkligen något 🙂

  7. kajsalisasblogg februari 23, 2014 / 2:45 e m

    Poe kan ju verka spännande eftersom jag själv är lite insnöad på Holmes och Poe påstås ju vara en föregångare. Han skrev ju inte bara skräck utan även detektivromaner.
    Sen är väl jag som alla andra fascinerad av Harry potter med all den fantasi som finns iden. Men även askungesagan kring författaren är ju intressant. En ensamstående morsa som gör succe.
    http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2013/08/10/rowling-har-blast-oss/

    • ladywindermere83 februari 23, 2014 / 6:40 e m

      Roligt inlägg du skrivit. Håller helt med. Askungesagan är en väldigt intressant aspekt.

  8. Zelly februari 23, 2014 / 6:25 e m

    Har inte läst något av honom men jag har honom på min att läsa lista 🙂

    • ladywindermere83 februari 23, 2014 / 6:41 e m

      Man kan ju alltid börja med något kortare. Passar bra när man vill läsa något spännande men inte har lust att ge sig på en hel bok.

  9. Helena, MsHisingen februari 23, 2014 / 8:36 e m

    Tror jag har läst Poe, men det var ruggigt längesedan i så fall. (Jag fuskade och valde en serie, var ju en sån elak fråga…)

  10. Freja februari 24, 2014 / 7:24 e m

    Det låter som ett bra val! Spökhistorier är en sak som kanske vore bra för mig att läsa flera gånger, då blir jag förhoppningsvis mindre skrämd av dem allt eftersom…

  11. annasbokbord februari 26, 2014 / 7:14 f m

    Var inne på att ta en Complete works först men valde sedan att ta en bok. Poe är ju inte ett dumt val när det gäller samlingar, men jag hade nog tagit Shakespeare om valet fallit på det.

    • ladywindermere83 mars 1, 2014 / 4:11 e m

      Tror jag hade tröttnat på Shakespeare men det är inget dåligt val. 🙂

Kommentera

