Tematrio – Systrar och bröder

TematrioDet var längesen jag var med i en Tematrio men idag när jag ändå är hemma med envist halsont tänkte jag passa på. Det hela går ut på att välja ut tre böcker med koppling till veckans tema. Veckans tema är syskon!

1. Än klappar hjärtan – Helena von Zweigbergk: Det var ett passande tema då jag började läsa denna boken igår. Den handlar om tre systrar och deras relationer till varandra och andra runt omkring dem. Har bara kommit ca 60 sidor in i boken men gillar den än så länge.

2. Kane Chronicles #1: The Red Pyramid – Rick Riordan: Huvudpersonerna i boken (och serien) är två syskon som levt åtskilda större delen av sina liv. Nu återförenas de och dessutom ger de sig ut på ett spännande äventyr tillsammans, allt med egyptisk mytologi som bakgrund. 

3. Dark Places – Gillian Flynn: Libby överlevde ett bestialiskt mordförsök som tyvärr hade ihjäl nästan hela hennes familj. Hennes storebror Ben sitter i fängelse dömd för morden. Men Libby ger sig ut på en resa för att bekräfta att det är hennes bror som utsatte hennes familj för all denna ondska.

16 reaktioner på ”Tematrio – Systrar och bröder

  1. Jag har inte läst någon av dina, men tänkte så sent som i fredags att jag måste läsa något av von Zweigbergk för jag tycker att hon verkar otroligt sympatisk i På spåret 😉

Kommentera

