Rainbow Spines Tag (eller en hyllning till kärleken!)

Vad vore mer passande än att göra denna tag just nu? Alla Hjärtans Dag närmar sig och kärleken ska spira världen över. Samtidigt pågår OS i ett land med så hemska värderingar att kärlek inte är så självklart för alla. Så borde det inte få vara år 2014 så därför visar jag mitt stöd genom en hemmagjord regnbågsflagga av böcker jag har i hyllan.

Jag hittade denna tag hos Schitzo-Cookie. Den går ut på att visa 6-7 böcker som utgör de olika färgerna i regnbågen.

r kommer mina val: 

Rainbow Spine Tag

RÖD: Drama Queens: I ett liv nära dig – Lina Forss, Maria Ernestam, Inger Frimansson, Moa Herngren och Anna Jansson

ORANGE: Flawless: A Pretty Little Liars Novel – Sara Shepard

GUL: Wir Kinder vom Bahnhof Zoo – Christiane F.

GRÖN: Präriehundarna – Jonas Gardell

BLÅ: A Game of Thrones – George R.R. Martin

INDIGO: The Sisterhood of the Travelling Pants: Summers of the Sisterhood – Ann Brashares

LILA: This Charming Man – Marian Keyes

Jag taggar ingen, utan vem som helst får göra den! Hoppas ni hänger på.

5 thoughts on “Rainbow Spines Tag (eller en hyllning till kärleken!)

  1. Helena februari 11, 2014 / 8:37 f m

    Bra ide! Jag kom ju tydligen på samma… 🙂

  2. Emmas hylla februari 11, 2014 / 7:41 e m

    Det här nappade jag på direkt och nu ligger det böcker i hela lägenheten. Men en regnbåge fick jag till!

Kommentera

