Tillbaka

Det var längesen! Hur har du haft det?

En vanlig kommentar när man inte setts på ett tag. Hur ska man svara på det? Artigt och överslätande: Tack, bara bra! Eller ärligt och avlöjande: Tack, har haft en ganska jobbig period men det börjar se ljust ut igen.

Ni får välja vilket svar ni vill! För mig är nu det som hänt dåtid, inget jag kan ändra på. Det som har hänt har hänt. Jag har fått nytt fokus, framtiden. Både min personliga framtid och den framtiden jag inte kan se mig själva vara utan, nämligen den som involverar böcker.

Jag har inte läst speciellt mycket under nästan ett halvår. Men nu börjar läsandet så sakteliga komma igång igen. Skönt och underbart! Ger mig energi och avslappning. Bloggandet kommer så som ett brev på posten. Jag måste få skriva av mig om det jag har läst.

Däremot kommer jag strunta i att räkna antal böcker, antal sidor eller antal författare. Jag behöver inte den pressen, inte just nu i alla fall. Det jag behöver är att få läsa, blogga och umgås med den trevliga bokbloggsvärld som finns där ute. 

So, guess who’s back – ME!

/Kajsa

2 reaktioner på ”Tillbaka

  1. Men det räcker väldigt långt med dina tankar om böcker du har läst eller kanske funderar på att läsa och sen lite recensioner så välkommen tillbaka! 🙂
    Hakuna matata 🙂

Kommentera

